ترامپ: آمریکا حق دارد در مرز خود با مکزیک دیوار بکشد

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سفر به مکزیک گفت آمریکا این حق را دارد که در مرز خود دیوار بسازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در کنفرانس خبری مشترک با "انریکه پنیا نیتو"، رییس جمهور مکزیک گفت: «وجود یک دیوار امنیتی در مرز سبب می شود بتوانیم جلوی ورود یا خروج غیرقانونی افراد از خاک دو کشور را بگیریم و با قاچاق سلاح و مواد مخدر مقابله کنیم؛ یک مرز امنیتی، حق حاکمیتی هر کشور و به نفع هر دو کشور دو سوی مرز مرز است.»

دونالد ترامپ ضمن تاکید بر اثر سیاست های تجاری و مهاجرتی موجود بین دو کشور برآمریکا افزود: «آمریکا و مکزیک بیش از دو هزار کیلومتر مرز مشترک دارند و داد و ستد تجاری آنها درسال به بیش از نیم تریلیون دلار می رسد. روزانه یک میلیون نفر به شکل قانونی از مرزهای دوکشور عبور می کنند و میلیونها شهروند آمریکایی مکزیکی تبار در اقتصاد آمریکا مشارکتی مثال زدنی دارند.»

ترامپ از علاقه ی وافر خود به مردم مکزیک سخن گفت و مدعی شد تعداد بیشماری از مکزیکی ها برای او کار می کنند و بسیار بسیار سخت کوش و دوست داشتنی هستند.    

وی افزود: « سلاح ها و پول نقدی که غیر قانونی از آمریکا وارد مکزیک می شود جان انسان ها را در معرض خطر قرار می دهد. توافقنامه نفتا پیش از آنکه برای آمریکا سود داشته باشد به سود مکزیک تمام می شود و هر روز مشاغل زیادی از آمریکا خارج می شوند و این روند رو به وخامت دارد.»

ترامپ پنج هدف مشترک را برای بازگرداندن رفاه و امنیت به دو کشور همسایه برشمرد و گفت: « ابتدا باید مهاجرت غیرقانونی پایان یابد. سپس امنیت در مرزها برقرار شود و این حق هر کشوری است که در مرز خود با دیگر کشورها دیواری بنا کند تا از  رفت و آمد غیر قانونی افراد و انتقال سلاح و مواد مخدر جلوگیری شود. سوم باید برای از بین بردن کارتل های مواد مخدر اقدام کنیم و برای این کار دو کشور باید با هم همکاری کنند. چهارم توافقنامه نفتا باید اصلاح شود تا بر اساس آن حقوق کارگران افزایش پیدا کند و پنجم باید تولید را در منطقه خود حفظ کنیم.» 

ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره اینکه کدام کشور هزینه ی ساخت دیوار مرزی را پرداخت خواهد  کرد گفت در این باره صحبتی نشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار