گیلان؛

راه اندازی مرکز تحقیقات علوم اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

در راستای اخذ موافقت اصولی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وزارت بهداشت ،اولین جلسه رسمی این مرکز، با حضور جمعی از پژوهشگران بیمارستان پورسینای رشت تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در اولین جلسه رسمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی گفت: شکل گیری مرکزی تحت عنوان علوم اعصاب، یکی از آرزوهای دیرینه دانشگاه بود.

شاهرخ یوسف زاده با اشاره به آزمایشی شدن طرح تروما در گیلان، یکی از محورهای اصلی فعالیت تروما را فعالیت در خصوص علوم اعصاب عنوان کرد.
وی افزود: علاقه دولت به سرمایه گذاری به مسایل شناختی نشات گرفته از مسایل امنیتی است. به نظر می رسد مباحث مدیریت ذهن، حافظه، خواب و رفتار و تغییرات در عملکرد افراد، جزو حوزه های مورد علاقه حکومت ها است. در این زمینه باتوجه به امکانات و تجهیزاتی که در تهران وجود دارد و همکاری مسوولین مراکز علوم تحقیقاتی، امیدواریم بتوانیم از این امکانات و تجهیزات برای ارتقای عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استفاده کنیم .
وی با بیان این که در حال حاضر موافقت اصولی مرکز علوم اعصاب گرفته شده، گفت: در صورت موافقت قطعی، مراکز تحقیقاتی دانشگاه به 4 مرکز تحقیقاتی افزایش می یابد. با توجه بهچشم انداز دانشگاه و حمایت از شرکت های دانش بنیان، امروز بستر مناسبی در دانشگاه برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان وجود دارد. وی افزود: هر چند دانشگاه در شرایط مالی مناسبی قرار ندارد ولی مانند پدری دلسوز، سرمایه گذاری در این زمینه را برای تحقق چشم انداز دانشگاه و ارتقای سلامت جامعه، ضروری می داند.

مرکز علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی گیلان چندی پیش موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت برای فعالیت شد، موافقتی که نتیجه تلاش های مستمر کارکنان این مرکز و حمایت های ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.