تبریز؛

واگذاری زمین‌ در منطقه ویژه اقتصادی سهلان به سرمایه گذاران

واگذاری زمین های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان در  نشست با خبرنگاران ایجاد اشتغال پایدار و جمایت از صادرات کالاهای داخلی را اصلی ترین اهداف این واگذاری بیان کرد و گفت: 247 هکتار برای منطقه ویژه اقتصادی سهلان در نظر گرفته شده است و فاز اول آن شامل 100 هکتار  در متراژهای 3 هزار متری، 5 هزار متری و 10 هزار متری برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی با اولویت تولیدکنندگان بومی که صادرات محور هستند در نظر گرفته شده است.

آذروش افزود : منطقه ویژه سهلان دارای مزیت های ویژه ای است و می تواند با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواهد توانست در توسعه صنعتی آذربایجان شرقی و منطقه و نیز بستر مناسب برای صادرات کالا به کشورهای منطقه، قفقاز و شرق اروپا را فراهم می کند.

وی با اشاره به ریل گذاری 15 کیلومتری در داخل منطقه ویژه سهلان و ارتباط آن با شبکه ریلی کشور تاکید کرد : امکانات ویژه منطقه سهلا برای واردات و صادرات کالا در کمتر منطقه ویژه اقتصادی کشور وجود دارد و از طریق کارگو هوایی  و ریلی و زمینی امکان صاردات کالا به تمام نقاط دنیا را وجود دارد.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران بیان کرد : این برای اولین بار است که این شرکت برای گسترش صاردات چنین زیرساخت هایی برای سرمایه گذاری فراهم کرده است و برنامه اصلی ما تبدیل شدن منطقه ویژه سهلان به هاب لجستیکی شمالغرب کشور است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان  معافیت های مالیاتی، معافیت های حقوق گمرکی و تسهیلات ویژه در واگذاری زمین از جمله مشوق های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران در منطقه ویژه سهلان برشمرد.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.