گزارش/

ارتش سوریه سد راه تروریست‌ها در شمال "حماء"/تایگرها به دنبال نابودی "جندالاقصی" + نقشه و جزئیات

تروریست‌های تکفیری به دنبال پیشروی به سمت مرکز استان "حماء" هستند که البته این موضوع با حضور ارتش سوریه با موفقیت همراه نبوده است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   مدتی است که آرامش جبهه "حماء" در سوریه نیز به هم ریخته و تکفیری‌ها به دنبال ملتهب کردن این منطقه هستند.

جنگ "حلب" سایر جبهه‌ها را نیز متأثر کرده و تروریست‌ها برای جبران شکست‌های خود به این منطقه هجوم آورده‌اند و بنا بر گزارش منابع میدانی دست کم در 200 کیلومتر مربع در حال نبرد سنگین با ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه هستند.

تروریست‌های تکفیری که در سه روز گذشته پیشرو‌ی‌هایی در مناطق "بویضه"، "سحایا"، "صوران"، "طیبه امام"، "حلفایا"، "بطیش" و "حاجز زلائیات" داشتند، به دنبال آن هستند تا با مشغول کردن ارتش سوریه در نزدیکی "حماء" در جبهه "حلب" به پیروزی برسند.


آخرین وضعیت استان

منابع میدانی گزارش می دهند که درگیری ها همچنان در شمال شهر "حماه" ادامه دارد و ارتش از این شهرک به عنوان نقطه آغاز عملیات خود به سوی «طیبه الامام» استفاده خواهد کرد؛ شهرکی که نزدیکترین نقطه به شهر حماه است که تروریستها آن را اشغال کرده اند.

روزنامه «الاخبار» لبنان با انتشار گزارشی اعلام کرد که ارتش سوریه حمله خود به طیبه الامام را از سه محور آغاز کرده است که عبارتست از: معردس- طیبه الامام، قمحانه- طیبه الامام و خربه الحجامه-خطاب به سوی طیبه الامام.

کمیته‌های دفاع مردمی در شهر «محرده» نیز حملات موازی را به سوی حلفایا آغاز کرده‌اند تا مانع از هر گونه نفوذ غافلگیر کننده تروریستها شوند. در این عملیات توپخانه ارتش سوریه نیز وظیفه تأمین امنیت نیروهای زمینی را بر عهده دارد  و در واقع ارتش سوریه از فاز دفاعی وارد فاز هجومی شده است.

**"ریاض" و "دوحه" سیاست های تروریست های تکفیری را دیکته می کنند

به نظر می رسد ریاض و دوحه سیاست های جدید تروریست های تکفیری را در حمله به "حماء" دیکته می کنند و هدف آن به هم ریختن تمرکز ارتش سوریه در جبهه شمالی و شمال غرب سوریه است.

البته سه منطقه راهبردی در شمال "حماء" از اهمیت بسیاری برخوردارند که "مورک"، "کفرزیتا" و "محروقه" از جمله آن است. ائتلاف جیش‌الفتح تروریست‌ها را از "ادلب" به "حماء" اعزام می‌کند تا بتواند با شکستن خطوط دفاعی ارتش سوریه شهر مهم "حماء" را تصرف کند؛ هدفی که بعید است تروریست‌ها به آن دست پیدا کنند.

ارتش سوریه که قدرت خود در مبارزه با تکفیری‌ها را بازیافته، نیروهای تایگر را به مناطق عملیاتی "صوران"، "طیبه امام"، "حلفایا"، "ابوعبیده" و ... اعزام کرده تا در گام اول از پیشروی‌های بیشتر تروریست‌ها به سمت شهر "حماء" جلوگیری کند و سپس شهرک‌های از دست رفته را باز پس بگیرد.

آخرین وضعیت استان

منابع میدانی گزارش‌ می‌دهند که تمرکز ارتش سوریه در ساعات اخیر نبرد "حماء" ، تثبیت مواضع در "معردس"، "تل صوان" و افزایش امنیت شهر "معان" است.

** پیش به سوی محاصره مجدد شهر "حلب"

ارتش سوریه در جبهه جنوب غرب حلب باز هم در حال رسیدن به نقطه‌ای است که بتواند این شهر استراتژیک را در محاصره قرار دهد. درگیری‌های میدانی در روزهای اخیر حول محور "العامریه"، "تل  محروقات" و "تل‌العمعیات" بوده و ارتش سوریه به دنبال آن است تا با تصرف مناطق راهبردی مسیر پشتیبانی را ببندد و کار محاصره "حلب" را یکسره کند که البته این موضوع کمی طول خواهد کشید.


البته نیروهای هوایی روسیه و سوریه هم در بمباران مناطق استراتژیک تلاش می‌کنند تا کمک حال نیروهای سطحی ارتش سوریه و حزب‌الله باشد و در این پروسه مناطقی همچون "دانشکده‌های نظامی"، "عامریه"، مسیر تدارکاتی "خان طومان" و ... آماج حملات هوایی قرار می گیرد.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار