توجه ویژه آموزش و پرورشی ها به اقتصاد مقاومتی/ تحقق اقتصاد مقاومتی با ورود کتاب‌های جدید‌التألیف

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برنامه‌های مختلف اتحادیه انجمن‌های اسلامی برای تحقق مواضع انقلابی و ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم دوازدهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی برادران دانش‌آموز که در اردوگاه با‌هنر برگزار شد، اظهار داشت:تعلیم و تربیت وظیفه اصلی آموزش و پرورش است که مبنای آن سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده و تا سال 99 ادامه دارد که دنباله‌رو آن نظام آموزش و پرورش کشور باید به نظامی منطبق بر ارزش ها ، هنجار‌ها و نیاز‌های آن تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچکدام از تلاش‌های نظام آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی محقق نشد بیان کرد: عدم تطبیق فلسفه تعلیم و تربیت با مسائل آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور اهداف تحقق پیدا نکرد که در پی 10 سال اخیر برنامه‌های مختلفی دنباله‌رو سند تحول بنیادین تدوین شد.

وی عنوان کرد: سند تحول بنیادین چشم‌انداز ایران هزار و 404 در آموزش و پرورش است که هدفی والا در راستای تربیت همه جانبه را دارد.

فانی با اشاره به صاحت‌های تربیتی و به استناد سند تحول بنیادین بیان کرد: توجه به مدرسه، جامعه و خانواده به صاحت‌های چند‌گانه تربیتی، تربیت همه جانبه را به دنبال دارد که تربیت اخلاقی اعتقادی، اقتصادی حرفه‌ای، علمی فناوری، تربیت بدنی و جسمانی، هنری و زیبایی، اجتماعی و سیاسی از جمله موارد به شمار می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت اعتقادی با توجه به ماهیت انقلاب اسلامی و هنجارها انجام می‌شود همچنین آموختن مهارت‌های مختلف می‌تواند نقش بسزایی در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشد.

فانی افزود: ورود کتاب‌های جدید‌التألیف با موضوع اقتصادی دنباله‌رو تحقق اقتصاد مقاومتی است که برنامه‌ریزی‌های مختلفی در اینباره شده تا وضعیت اقتصادی کشور به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند.

وی گفت: نقش اصلی تشکل‌های دانش‌آموزی تربیت سیاسی و اجتماعی است که در این راستا تشکل‌های مختلفی به مشارکت‌ و هماهنگی پرداختند که این موضوع هم‌افزایی در فعالیت‌ها را به دنبال دارد.

برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دنباله‌رو مواضع انقلابی و ملی است
در ادامه این مراسم حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان  اظهار داشت: اعضای جدیدی از شورای مرکزی برای تحقق اهداف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان انتخاب شدند که این برنامه‌ها دنباله‌رو مواضع انقلابی و ملی است که گزارش فعالیت‌های سه ساله، مطالبات انقلاب اسلامی، مشارکت قرارگاه ملی، تقدیر از برگزیدگان و سیاست‌گذاری‌های هوشمندانه از جمله موارد به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای برگزاری برنامه‌های مداد کم‌رنگ، انتشار نشریه و سبک زندگی در جهت استکبار‌ستیزی انجام شده بود همچنین سازماندهی مربیان و افزایش بودجه انجمن‌های اسلامی با حمایت‌های رهبری هدایت شده است که مساعدت نهاد‌های مختلف را می‌طلبد.

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: از کسب پیروزی انقلاب اسلامی اعتقاد دینی و اعتقاد به خدا بود که در گذشته دشمن جنگ سخت نظامی را مبنای فعالیت‌های ستیزی قرار می‌داد اما امروزه جنگ نرم در اولویت سیاست‌ها قرار دارد چرا که اعتقادات جوانان را به نشانه می‌گیرند همانطور که در زمان‌های قدیم کاریکاتور‌ها پیامبران را می‌کشیدند ولی این موضوع امروزه جبهه‌ای گسترده‌تر دارد که فضای مجازی راهبرد اصلی آن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دشمنان هدفی در راستای تضعیف اعتقادات جوانان کشور را دارند تا بنیاد خانواده‌ها را نیز سست کنند چرا که اگر مشکل در ریشه باشد فعالیت‌های مدرسه‌ای کارساز نیست از همین رو با نابود کردن مفهوم خانواده اساس روابط اخلاقی و اعتقادی را زیر سوال می‌برند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دشمنان با ایجاد فشار‌های اقتصادی و تطهیر گذشته افکار جوانان امروز را مخاطب قرار دادند تا انقلاب اسلامی را مایه رکود قرار دادند در همین راستا برنامه‌ریزی‌ها مختلفی در مقابل دشمن داشت تا فعالیت‌های اسلامی بیش از پیش مدیریت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار