جزئیات ثبت نام دانش‌آموزان در سال آینده/ بیش از 34 درصد محصلان رشته تجربی را انتخاب کردند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام بیش از 11 میلیون دانش‌آموزان در سامانه سناد و بیش از 34 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در رشته تجربی خبر داد.

علیرضا زرافشان معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: اطلاعات تعداد ۱۱ میلیون و ۸۱۲ هزار و۶۵۱ نفر در مجموع وارد سامانه سناد شد که به دلیل دیر شروع به کار کردن این سامانه این تعداد کمتر از کسانی است که در سامانه ثبت نام شده‌اند و به تدریج اطلاعات متقاضیان وارد سیستم می‌شود.

وی اضافه کرد: از این آمار حدود ۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۱۱ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۲ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۸۴ نفر دانش آموز در مقطع متوسطه سال اول، یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۵۵۶ نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کردند که از دانش آموزان متوسطه دوم ۶۵۷ هزار و ۲۱۴ نفر دانش آموزان پایه دهم هستند که در شاخه ها و رشته های مختلف ثبت نام کردند.

معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص درصد حضور دانش آموزان در رشته های مختلف بیان کرد: ۱۳.۳ درصد در رشته ریاضی، ۳۴ درصد در رشته تجربی، ۲۳.۸۷ درصد در رشته انسانی، ۱۷.۴۸ درصد در رشته ی فنی حرفه ای شاخه فنی حرفه ای، ۱۰.۸۲ درصد در شاخه کار دانش ثبت نام کرده و اطلاعات آنها وارد سامانه ی سناد شده است.

وی در پایان یادآور شد: در فاصله‌ای که به شروع سال تحصیلی جدید مانده هم دانش آموزانی که موفق به کسب شرایط قبولی شدند، ثبت نام می‌شوند و هم دانش آموزانی که موفق به وارد کردن اطلاعات خود نشده اند می توانند اطلاعات خود را وارد کرده و در این سامانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار