بازسازی شش هزار و 227 کلاس درس در سیستان و بلوچستان

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان از وجود چهار هزار و 400 کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و شش هزار و 227 نیازمند بازسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا راشکی‌ مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و فیزیکی، در مقایسه با سایر استان‌ها شرایط منحصربفردی دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران تلاش بسیاری برای کاهش فاصله محرومیت‌ها شد، گفت: ابتدای انقلاب داشته‌های خوبی در مدارس از جهاد سازندگی داشتیم به طوری که بالغ بر 40 درصد از فضای موجود توسط جهاد سازندگی ساخته شد. همچنین تامین منبع مالی برای ساخت مدارس نیز  از دیگر اقدامات مهم به شمار می‌رود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان افزود: از سل 95 بحث تخریب و بازسازی مدارس فرسوده مطرح شد، با اینکه تعداد مدارس تخریبی استان بالا بود ولی بالغ بر چهار هزار کلاس درس تخریبی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت.

وی در تعریف مدارس تخریبی گفت: از لحاظ طرح شناسنامه به مدارسی‌ که فاقد ستون و شناژ‌ در برابر حوادث طبیعی باشند، مدارس تخریبی گویند.

راشکی‌ بیان کرد: بالغ بر 18 هزار کلاس درس وجود دارد که شش هزار‌ کلاس، تخریبی محسوب می‌شوند و مابقی آن همان داشته‌های حوزه جهاد سازندگی بوده و به جز آن، چهار هزار و 200 کلاس درس به منظور بازسازی و مقاوم‌سازی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به طور متوسط سالی 600 کلاس درس را می‌توان استاندارد‌سازی کرد که هم‌اکنون چهار هزار و 400 کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و شش هزار و 227 کلاس درس با وضعیت نامطلوب نیازمند بازسازی مجدد هستند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار