آموزش‌های مهارتی بیکاری را در مناطق محروم کاهش می‌دهد

مدیر کل آموزش کار و دانش آموزش و پرورش از افزایش رشته های مهارتی دنباله رو کاهش نرخ بیکاری در مناطق محروم و توسعه عدالت آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی آذر‌کیش مدیر کل آموزش کارو دانش آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در سواحل مکر‌ان اظهار داشت: با توجه به تاکید و توصیه مقام معظم رهبری توجه بیشتری به سواحل ‌مکران شده چرا که می‌تواند نقش تاثیر گذاری در توسعه وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد که برگزاری همایشهای خیر‌ین مدرسه ساز دنباله رو تحقق اهداف است.

مدیر کل آموزش کارو دانش آموزش و پرورش گفت: آموزشهای مهارتی دست ساز، صنایع دریایی و ظرفیت های بالقوه ویژه از جمله مو‌اردی است که نقش زیادی در گسترش اشتغال زایی دارد ولی در این حوزه کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آمد و کمبود فضای آموزشی هنر‌ستانها از مشکلات متعدد و جدی به شمار می‌رود که خیر‌ین مدرسه ساز شرایط خوبی را ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر ساله در راستای افزایش آموزش های مهارتی برنامه‌های مختلف و جدیدی در چهار استان سیستان و بلوچستان ، هر‌مزگان ، آذربایجان غربی و جنوب کرمان تدوین می‌شود. چرا که این مناطق نیاز بیشتری به بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی دارند.

آذ‌رکیش با اشاره به اینکه در مهر ماه سال 95 بالغ بر 153 رشته مهارتی به تصویب رسید گفت: رشته‌های دریانوردی صنعتی پرورش میگو‌، تعمیر موتو‌رهای دریایی، کشاورزی و ‌شیلات و فرآوری آبزیان از دیگر رشته های اضافه شده به مناطق دریایی است که در کاهش نرخ بیکاری و تقویت تولید داخلی تاثیر بسیار خوبی داشته است.

مدیر کل آموزش کار و دانش آموزش و پرورش عنوان کرد: در حال حاضر در سواحل مکر‌ان و مجموع شهرهای اطراف بالغ بر 2460 هنرجو در هنر‌ستانهای کارو دانش و 816 هنرجو در هنر‌ستانهای فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که طرح و توسعه آموزش‌های مهارتی در این مناطق با افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: خیر‌ین مدرسه ساز قول‌های مساعدی برای ایجاد سوله در این مناطق را به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی و عدالت آموزشی دادند که امیدواریم با افزایش میزان اشتغال نرخ بیکاری کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار