ورود به رشته های مهارتی زمينه اشتغال زايی افراد را فراهم می كند

مدير كل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: ورود افراد به رشته های مهارتی زمينه اشتغال زايی افراد را فراهم می كند.

سید محسن حسینی‌مقدم مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: 41 رشته  در شاخه فنی و حرفه‌ای تبیین شده که در سال جاری برخی رشته ها حذف، اضافه و یا به طور کلی تغییر محتوای آموزشی داشتند که 80 درصد موارد از این دسته‌اند که این تغییرات دنباله‌رو تامین نیازهای بازار کار در آینده است.

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: هفته آینده معلمان در سراسر استانهای کشور به منظور آموزش‌های ضمن خدمت پخش می‌شوند تا آموزش‌های لازم برای کتاب‌های جدیدا‌لتالیف مهرماه سال جاری تکمیل شود. همچنین برنامه‌های مختلف دیگری برای بهبود وضعیت آموزشی هنرستان‌ها شده تا افراد با آموزش‌های مهارتی نقشی در ارتقا سطح اقتصادی جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به سه ساله شدن شاخه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: افراد پس از اخذ مدرک دو ساله دانشگاهی با تحصیلات فوق دیپلم می‌توانند به بازار کار ورود پیدا کنند که آموزش‌های 60 درصدی کارگاهی در مدارس زمینه ورود افراد را به عنوان متخصص فراهم می‌کند.

حسینی‌مقدم عنوان کرد: امسال در 5 استان کشور رشته‌های جدیدی به مجموع رشته‌ها اضافه شد که متولی رشته‌ها وزارت ارشاد و صدا و سیما هستند که هریک برای پذیرش افراد محدودیت‌هایی به منظور شناسایی بیشتر توانایی‌ها قائل شدند؛ گزینش افراد مبتنی بر تجهیزات موجود و مهارت فردی انجام می‌شود که در این حیطه کیفیت آموزشی در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان با ورود به رشته‌های مهارتی می‌توانند به اشتغال‌زایی فردی برسند که این موضوع نتایج مطلوبی برای ترغیب و تشویق فرد برای به دوش کشیدن تامین نیازهای بازار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار