دانش بنیان کردن اقتصاد یکی از ماموریت های اساسی جهاد دانشگاهی

ارتقاء کیفیت دوره های آموزشی در تربیت نیروی کار مورد نیاز صنعت و تولید کشور سهم بسزایی دارد.

حسین کلانتری مدیرکل برنامه ریزی آموزشی جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر رتبه بندی 70 درصد از 133 مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی صورت گرفته اما متاسفانه برخی از مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در حال فعالیت از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: در برنامه توسعه جهاد دانشگاهی یکی از بندهای هفتگانه آن مربوط به بحث استاندارد سازی است که در پایان برنامه پنجم توسعه هریک از واحدهای آموزشی باید حداقل دارای یک مرکز درجه یک آموزشی شوند، در حال حاضر تعداد واحدهای استاندارد ما در سطح پایینی قرار دارند.

مدیرکل برنامه ریزی آموزشی جهاد دانشگاهی در خصوص نقش رتبه بندی آموزشی در توانمند سازی اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: جهاد دانشگاهی در نظر دارد با استاندارد سازی مراکز آموزشی تخصصی این نهاد در سطح کشور و  ارتقاء کیفیت دوره های آموزشی در تربیت نیروی کار مورد نیاز صنعت و تولید کشور  سهمی در ارتقاء سطح تولید ملی و  قطع وابستگی به واردات کالاهای خارجی داشته باشد.

کلانتری تصریح کرد:در حال حاضر بیشتر بحث ارتقاء کیفی از لحاظ تجهیزات آموزشی در این مراکز مطرح است. ما در گذشته مراکزی داشتیم که از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده اند، این مراکز باید تمام شاخص های استاندارد آموزشی را در سطح قابل قبول داشته باشند، همچنین ایجاد قطب های تخصصی آموزشی از دیگر اهداف جهاد دانشگاهی در انجام رتبه بندی های آموزشی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این بهینه سازی از استانداردهای  فنی و حرفه ای، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم و حتی استانداردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت و ساز برای ایمن سازی مراکز جهاد دانشگاهی در بحث زلزله و داشتن تجهیزات آتش نشانی استفاده شده است.

مدیرکل برنامه ریزی آموزشی جهاد دانشگاهی در خصوص شرایط ایجاد مراکز آموزشی در استان ها ابراز کرد:در ارزیابی سایر استان ها آنهایی که از لحاظ جمعیتی بیش از 50 هزار نفر هستند می توانند مراکز آموزشی ایجاد نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.