فرانس پرس: داعش آخرین مواضع خود در مرز سوریه- ترکیه را از دست داد

دیده بان حقوق بشر سوریه از عقب نشینی داعش از آخرین مواضع خود در مرز سوریه – ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فرانس پرس ،گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیروهای ترکیه و گروه های مسلح مخالف سوری، داعش را از آخرین مواضع خود در مرز سوریه - ترکیه بیرون راندند.

این گروه مخالف سوری مستقر در انگلیس، در بیانیه ای اعلام کرد داعش بعد از آنکه کنترل آخرین روستاهای مرزی بین رودخانه ساجور و منطقه الراعی را از دست داد هیچ راه ارتباطی با دنیای خارج ندارد.

 در این بیانیه آمده است : گروه های مسلح مخالف با پشتیبانی تانک ها و هواپیماهای ترکیه چند روستای مرزی را بعد از عقب نشینی داعش به کنترل خود درآوردند و به حضور این گروه در مرز پایان دادند.

ترکیه که 24 اوت عملیاتی نظامی را در سوریه با نام «سپر فرات» آغاز کرد، هدف از این عملیات را داعش و نیروهای کرد اعلام کرده است.

نیروهای کرد در بیرون راندن تروریست ها از بخش بزرگی از مرز نقش مهمی ایفا کرده اند.

گروه یگان های مدافع خلق کرد، متحد اصلی ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا است.
اما آنکارا یگان های مدافع خلق کرد را به عنوان « سازمان تروریستی » تلقی می کند و درباره گسترش نفوذ آنها در طول مرز هشدار داده و از شکل گیری منطقه ای خود مختار در شمال سوریه نگران است.

داعش به رغم آنکه هنوز منطقه وسیعی را در عراق و سوریه تحت کنترل دارد با از دست دادن این منطقه مرزی از گذرگاه های انتقال نیرو و تدارکات از ترکیه محروم شد.

در همین حال «بن علی ییلدریم» نخست وزیر ترکیه، در سخنانی تلویزیونی در دیاربکر در جنوب شرق ترکیه گفت: در نوار مرزی 91 کیلومتری ما از اعزاز تا جرابلس امنیت کامل برقرار شده و همه گروه های تروریستی از آن بیرون رانده شدند .



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار