اصفهان؛

برگزاری نخستین آیین نکوداشت پدر علم بیوشیمی در کاشان

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری نخستین آیین نکوداشت مرحوم پروفسور رضا ارشدی خزاقی پدر علم بیوشیمی در این شهرستان خبر داد.

مجتبی رضازاده، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این آیین نکوداشت با سخنرانی سید جو اد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم شهرستانهای کاشان و  آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی شامگاه روز چهارشنبه هفته جاری 17 شهریورماه در مسجد جامع خزاق برگزار می‌شود.
وی، با اشاره به برگزاری این آیین همزمان با ایام هفتمین سالگرد درگذشت این دانشمند برجسته افزود: آیین نکوداشت مرحوم پروفسور رضا ارشدی به همت فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان اجرا می‌شود.
به‌گفته‌وی،مقاله خوانی، نمایش کلیپ، تواشیح، برپایی نمایشگاه آثار علمی مرحوم پروفسور ارشدی، سخنرانی دکتر مسعودی نژاد پژوهشگر برجسته عرصه علم شیمی و تجلیل از فعالان علمی منطقه خزاق از دیگر بخش های این آیین نکوداشت است.
رضازاده‌تصریح‌کرد:مرحوم پروفسور رضا ارشدي خزاقی پدر علم بیوشیمی از جمله دانشمندان برجسته علم شیمی محسوب می‌شود تا جایی که به کرسی شیمی آلی دانشگاه سلطنتی لندن نیز دست یافت.
به‌گفته‌وی، مرحوم پروفسور ارشدي که دکترای خویش را به مدت چهار سال از دانشگاه لیورپول دریافت کرد به مدت 22 سال، تحقيقات و تدریس خود را در دانشگاه‌هاي ناتينگهام، ليورپول و امپريال كالج لندن ادامه داد و در عین حال سه سال سابقه تدریس و فعالیت در دانشگاه کاشان و مرکز استاندارد ایران در اواسط دهه 60 را نیز در کارنامه خود داشت تا آنکه در شهریورماه سال 88 دار فانی را وداع گفت.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار