بیرجند؛

تسریع در اجرای پروژه خط انتقال گاز سربیشه ـ نهبندان مهم ترین درخواست استان

سید علی اکبر پرویزی تسریع در اجرای پروژه خط انتقال گاز سربیشه ـ نهبندان را از مهم‌ترین درخواست‌های استان دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مشاور وزیر نفت با اشاره به اقدامات بسیار مناسب دولت در سه سال اخیر در زمینه گازرسانی به روستاها و شهرهای استان با بیان اینکه گازرسانی جزء نخستین نیازهای صنایع و کارخانجات و واحدهای تولیدی است، گفت: به طور قطع توسعه گازرسانی به استان می‌تواند زمینه‌های توسعه اقتصادی استان را نیز فراهم نماید.

استاندار خراسان جنوبی به وجود مرز مشترک استان با کشور افغانستان اشاره کرد و افزود:با افتتاح مخازن سوخت استان می‌توان در زمینه صادرات سوخت به کشور افغانستان نیز گام‌های جدی‌تری برداشت.

سید علی اکبر پرویزی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، گفت: این امر در کنار پراکندگی جمعیت در استان، خدمت‌رسانی خصوصاً در زمینه گازرسانی را با مشکل مواجه ساخته است.

وی افزود: مسؤولان ذیربط گازرسانی به روستاهای پرجمیعتی که در مسیر خط انتقال گاز هستند را در اولویت گازرسانی قرار دهند.

مشاور وزیر نفت نیز در این دیدار با بیان اینکه وزارت نفت بنا دارد تا پایان سال 1397 تمامی روستاهای بالای 20 خانوار، صنایع، شهرک‌های صنعتی، مرغداری‌ها و غیره را گازرسانی نماید،اظهار کرد: تا پایان سال 97 اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 738 میلیون دلار برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

آستانه گفت: با اجرای این پروژه‌ها 2 میلیون و 360 هزار خانواری که فاقد شبکه گازرسانی هستند از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی به اقدامات دولت یازدهم در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاهای خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در سال جاری 100 میلیارد تومان اعتبار به منظور توسعه شبکه گازرسانی در این استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.