رئیس پلیس فتا استان کرمان:

کرمان جزء 10 استان پر وقوع جرائم سایبری

سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت: از آنجایی که فضای مجازی یک فضای دو وجهی است لزوم داشتن دانش کافی برای ورود به آن اجتناب ناپذیر است.

کرمان جزء 10 استان پر وقوع جرائم سایبری
به گزارش خبرنگار گروه اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛
 سرهنگ کامبیز اسماعیلی، رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه داشتن دانش کافی برای ورود به فضای مجازی اجتناب ناپذیر است، گفت: استان کرمان جزو ۱۰ استان پروقوع جرائم سایبری در کشور است.

وی در تشریح آسیب‌های فضای مجازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ورود به فضای مجازی باید دانش استفاده از آن را آموزش ببینیم.

وی با اشاره به اینکه عدم نظارت بر این فضا خسارت جبران‌ناپذیری را به جامعه تحمیل می‌کند، گفت: متاسفانه در این فضا امکان حضور کودکان هم به وجود آمده و این یک آسیب خاص است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه این فضا یک فضای دو وجهی است، افزود: فضای مجازی با اینکه مزایایی دارد می‌تواند مضرات زیادی بر خانواده‌ها داشته باشد و لازم است مانند هر وسیله‌ای به درستی از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن نکات امنیتی فضای مجازی بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد: کمترین آن این است که دفترچه تلفن و گالری عکس تلفن همراه می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد و برای ورود به هر شبکه مجازی باید موارد استفاده آن را به دقت کنترل کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برای نظارت و کنترل این فضا نیازمند همکاری همه آحاد جامعه هستیم، گفت: به ویژه نهادهای فرهنگی باید ورود پیدا کرده و با نظارت و کنترل خوراک مورد نظر برای کاربران را نیز ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در این فضا شبهات دینی را برای نسل جوان ما به وجود می‌آورند، تصریح کرد: متاسفانه کسی جوابگوی این شبهات در فضای مجازی نیست و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی اگر نتوانند جوابگوی این شبهات در این فضا باشند یک خطر جدی برای نسل جوان است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان جزو 10 استان پروقوع جرائم فضای مجازی در کشور است و رتبه هشتم را دارد، گفت: در بحث کشف جرائم نیز همیشه جزو استان‌های دوم و سوم کشور هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.