حضور حجاج کویتی با دستبند الکترونیکی در مناسک حج

مقامات کویت بر ضرورت نصب دستبند الکترونیکی برای همه حجاج این کشور بعد از فاجعه منا در سال گذشته تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه السیاسه در مطلبی از راه اندازی کاروان های لوکس و VIP کویتی برای حجاجی که ماهیت اصلی مناسک حج را فراموش کرده و به تجمل گرایی، فخر فروشی و رفاه طلبی روی آورده اند، انتقاد کرده است.

این روزنامه می نویسد که هدف حج به تن کردن احرام و به یاد روز محشر و آخرت است ولی عده ای با راه انداختن کاروان های تجملاتی، روحانیت این رکن اسلامی را مخدوش کرده اند.

هزینه حج پنج ستاره که شامل استقبال در پاویون فرودگاه، نقل انتقال از فرودگاه به هتل و تردد داخل مکه و مدینه با خودروی لوکس شخصی، سکونت در ساختمان «ابراج الحرم» در چند قدمی بیت الله الحرام و ارائه خدمات رفاهی و تشریفاتی کامل در عرفات، مشعر، مزدلفه و منا است، حدود 11 هزار دینار (110 میلیون تومان) می باشد.

وزارت اوقاف کویت همچنین جهت ساماندهی شرایط اعزام حجاج به عربستان سعودی طی چند سال اخیر اقدام به تفکیک کاروان های حج شهروندان کویتی از مقیمان خارجی این کشور کرده و اتباع خارجی تحت شرایطی می توانند از سفارت عربستان سعودی در کویت روادید دریافت کنند.

این در حالی است که سفارت عربستان سعودی مطابق روال سالیان اخیر از صدور روادید سفر به حج تمتع برای اتباع ایرانی مقیم کویت خودداری می کند.

از سوی دیگر قائم مقام وزارت اوقاف کویت در دیدار با مدیران کاروان ها بر ضرورت نصب دستبند الکترونیکی مجهز به سیستم 'GPS' برای همه حجاج کویتی بویژه بعد از فاجعه منا در سال گذشته تاکید کرد؛ چندین انجمن کویتی نصب دستبند الکترونیکی را اهانت به حجاج کویتی قلمداد کرده و این اقدام را دور از شأن حجاج توصیف کرده اند.

همچنین هر کاروان کویتی مکلف است یک پزشک عمومی همراه خود داشته باشد و وی شبانه روز در محل کاروان مقیم باشد؛ البته مراکز بهداشتی هیأت پزشکی حج کویت کماکان در شهرهای مکه و مدینه و مشاعر مستقر می باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار