اصفهان؛

تولید 95 درصد از داروهای موجود در کشور توسط بخش های عمومی و خصوصی داخلی

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بین الملل گفت: بیشتر مذاکره های صورت گرفته بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور با دانشگاه های پزشکی خارجی در باره داروست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن اسدی لاری در گردهمایی 'تدوین نقشه راه آموزش علوم پزشکی کشور' که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، افزود: در همین راستا برنامه ریزی برای صادرات دارو به کشورهای روسیه، آذربایجان، ارمنستان، عراق، سوریه، لبنان و افغانستان در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

وی تصریح کرد: 95 درصد از داروهای موجود در کشور توسط بخش های عمومی و خصوصی داخلی تولید می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به مذاکره برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با دانشگاه های کشورهای خارجی مانند مجارستان، قبرس و عمان گفت: همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور با دانشگاه های خارجی در زمینه آموزش، پژوهش و مباحث درمانی سبب ارتقای رتبه جهانی دانشگاه های کشورمان می شود.

اسدی لاری تاکید کرد: برای ارتقای رتبه جهانی دانشگاه های علوم پزشکی و دستیابی به جایگاه مناسب بین المللی باید مراوده هایی در زمینه سلامت با سایر کشورها داشته باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل همچنین اظهار کرد: وزارت بهداشت درصدد آن است تا کلینیک یا بیمارستانی در زمینه درمان در شهرهای نجف، کربلا، بغداد و بصره در کشور عراق احداث کند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان، افغانستان و عمان از جمله کشورهای خواهان راه اندازی کلینیک بیمارستانی هستند،افزود: کیفیت آموزش پزشکی ایران از مقبولیت جهانی و استانداردهای آموزش پزشکی کشورمان از نظر عمومی و تخصصی، از کیفیت بالایی برخوردار است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل همچنین گفت: ارتباط علمی با دانشگاه های علوم پزشکی دیگر کشورها و پذیرش دانشجویان خارجی در اولویت برنامه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دارد.

اسدی لاری افزود: یکی از اساسی ترین برنامه های نقشه راه بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی در کشور، پذیرش دانشجویان خارجی است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای اجرایی شدن این موضوع فراهم شده است، گفت: بررسی برنامه پذیرش دانشجویان خارجی هم اکنون در دستور کار کمیسیون بهداشت مجلس نیز قرار گرفته است.

وی یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، تبریز، شیراز و مشهد در پذیرش دانشجوی خارجی ارتباط مناسبی دارند با این وجود سهم کشور در پذیرش دانشجوی خارجی بسیار کم است.

قائم مقام وزیر بهداشت در حوزه بین الملل تاکید کرد: 57 دانشگاه کشور با تقسیم بندی در 10 قطب، مسئولیت یافته اند تا در زمینه جهانی سازی آموزش، مشارکت جدی با دانشگاه های علوم پزشکی کشورهای دیگر داشته باشند.

اسدی لاری، مسئولیت قطب های دانشگاهی را در زمینه بین المللی سازی آموزش، خدمات، توسعه زیرساخت ها، تجهیزات پزشکی، صادرات دارو و گردشگری سلامت اعلام و تصریح کرد: گردشگری سلامت از مواردی مهمی است که به سازماندهی اساسی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی موانع و ارائه راهکارها و پیشنهادهای اساسی در زمینه بین المللی سازی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، از اهداف اصلی برگزاری نشست امروز در اصفهان است.

مدیران امور بین الملل و مدیران آموزشی از 10 قطب دانشگاهی علوم پزشکی کشور در این گردهمایی یکروزه که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است، علاوه بر مبادله آخرین دستاوردهای علمی، در باره دستیابی به راهکارها و تدوین نقشه راه جهانی سازی علوم پزشکی ایران گفتگو و تبادل نظر می کنند.

دستیابی به یک مفهوم مشترک در زمینه بین المللی سازی آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بهره وری از علوم پزشکی و توانمندی های علمی در تولید سرمایه ملی و رویکرد به گردشگری سلامت از جمله اهداف طرح جهانی سازی علوم پزشکی عنوان شده است. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.