کرمانشاه؛

راه‌اندازی 70 پایگاه ملی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه‌اندازی 70 پایگاه ملی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  فرهاد عزیزی‌زلانی  در کارگاه بین‌المللی مدیریت گردشگری پایدار محوطه میراث جهانی ایران که در کاروان‌سرای گردشگری بیستون برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 21 اثر تاریخی کشور در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

وی به آماده‌سازی 70 پایگاه ملی برای خدمات‌رسانی به گردشگران در کشور اشاره کرد و افزود: این پایگاه‌ها به‌دلیل جایگاه بین‌المللی و پراکندگی یک‌نواخت به همراه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌توانند نقش بسیاری در توسعه و آبادانی کشور ایفا کنند.

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به ویژگی فراملی این آثار تاریخی، تلاش در حفاظت از این گنجینه‌های ملی و جذب گردشگران و علاقه‌مندان به آثار باستانی در کشور دارد.

عزیزی‌زلانی مهم‌ترین رویکرد و هدف اجرای کارگاه‌های تخصصی گردشگری پایدار در محوطه‌های تاریخی میراث جهانی کشور را اخذ تجارب پژوهشی و استاندارد کردن خدمات گردشگری با توجه به استقبال شایسته از سوی بازدیدکنندگان و گردشگران بین‌المللی و بومی در کشور از گنجینه‌های تاریخی عنوان کرد.

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت جایگاه آثار باستانی و تاریخی استان کرمانشاه، تاکید کرد:‌ نقش برجسته بیستون در خاورمیانه به‌عنوان برترین کتیبه جهانی، محوطه تاریخی بیستون، معبد آناهیتا، مساجد و کاروان‌سراهای کرمانشاه به‌عنوان پلی در مسیر ارتباطی دروازه خراسان بزرگ، راه شاهی و جاده ارتباطی ابریشم به‌عنوان دروازه‌های ارتباطی آسیا به اروپا محسوب می‌شد.

انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، هدف ، تحقق ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.