مسکن بی مهری با مردم چه کرد؟

برخی افرادی که به امید خانه دار شدن تمام دار و ندار خود را صرف خرید مسکن مهر کرده اند، هنوز منتظر تحویل واحدهای خود هستند.

به گزارش  خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده مسکن مهر پردیس با هدف تامین سرپناه برای اقشار کم درآمد جامعه در تهران باز شد؛برهمین مبنا در گام اول 90 هزار متقاضی برای فاز های 5، 8 ، 3 و 11 نام نویسی کردند؛ دولت وقت برای هر فاز آورده ای جداگانه براساس امکاناتی نظیر  پارکینگ مسقف، متراژ، بهره مندی از استخر، باشگاه ورزشی و ...  به همراه 25 میلیون تومان وام در نظر گرفته بود بطوریکه آورده فاز هشت 32 میلیون تومان، فاز پنج 27 میلیون تومان و فاز 11، 20 میلیون تومان تعیین شده بود.

اما دیری نگذشت که از سوی وزارت راه و شهرسازی افزایش حدود 13درصدی قیمت هر واحد مسکن مهر تصویب شد و این افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای بود که واحدهای در حال ساخت بسته به مرحله ساختشان از متری 5000 تا 45 هزار تومان افزایش داشتند  و بر همین اساس آورده اولیه فاز پنج از 27 به 32 میلیون تومان و فاز هشت از 32 به 37 میلیون تومان افزایش یافت و فاز 11 نیز تا هشت میلیون تومان گران شد که علت آن هم واقع شدن این فاز بر روی تپه و مکان هایی بود که عملا احداث زیرساخت آب، فاضلاب، برق و ... را با چالش مواجه می کرد. 



نقشه مسکن مهر پردیس:


بماند//مسکن بی مهری با مردم چه کرد

اما این پایان افزایش قیمت های مسکن مهر پردیس نبود چراکه در آذر ماه سال 93 مجددا قیمت ها بالا رفت و برای تکمیل نهایی فاز های مذکور،باید آورده نقدی 12 میلیون تومان از سوی متقاضیان آن پرداخت می شدکه البته این امر با نارضایتی مردم همراه بود و بنا شد تا از این 12 میلیون تومان، پنج میلیون تومان به مبلغ وام اضافه  و هفت میلیون تومان مابقی نیز از محل فروش زمین ها تامین شود.

حال میزان تسهیلات به 30 میلیون تومان رسید اما بار دیگر در آذر 94  اطلاعیه ای مبنی بر افزایش آورده های نقدی منتشرشد که به موجب آن متقاضیان فاز 11 می بایست آورده خود را تا 37 میلیون و 500 تومان افزایش می دادند، اما این بار مسئولان امر تاکید کردند که این افزایش قیمت نهایی بوده و قیمت جدید فاز پنج و هشت نیز به زودی محاسبه و اعلام خواهد شد.

همه این ها در حالی صورت می گیرد که در آن سوی قضیه، تخلفات گسترده ای به وقوع می پیوندد که از جمله آن می توان به استفاده از آورده های مردم برای احداث خدمات زیر بنایی، استفاده از مصالح نامرغوب و نامشخص بودن زمان تحویل اشاره کرد.

وضعیت بتن واحد های فاز 8 پردیس :

بماند//مسکن بی مهری با مردم چه کرد


بماند//مسکن بی مهری با مردم چه کرد

اما در این بین شرکت عمران پردیس چندی پیش عنوان کرد که قیمت تمام شده فاز 11 را اشتباه اعلام کرده و قیمت نهایی برای این فاز مبلغی بالغ بر39 میلیون و 750 هزار تومان است و قیمت دو فاز دیگر  نیز به زودی اعلام خواهد شد؛ سپس با تعللی چند ماهه قیمت نهایی دو فاز پنج و هشت را به ترتیب  مبلغی بین 46 تا 47 میلیون تومان (فاز پنج بسته به متراژ) و با توجه به متراژ های بالای واحد های فاز هشت نیز قیمت آن حدود 65 تا 84 میلیون تومان  اعلام شد.   

تصویر زیر مخارج فاز 11 است که هزینه برخی از اقلام صفر در نظر گرفته شده، تا امکان افزایش مجدد هزینه وجود داشته باشد:

بماند//مسکن بی مهری با مردم چه کرد

سردرگمی متقاضیان تنها به واحد ها و شرکت عمران ختم نمی شود بلکه در بانک ها نیز مشکلات عدیده ای بوجود آمده است.

در حالی که  باید شروع پرداخت اقساط  توسط متقاضیان یک سال (به عنوان استراحت وام) پس از تکمیل و تحویل واحدها باشد، بانک مسکن اقدام به صدور دفترچه اقساط برای تعدادی از متقاضیان که هنوز واحدی تحویل نگرفته اند، نموده است نکته قابل توجه این است که اگر متقاضیان امروز اقدام به تهیه دفترچه قسط نمایند ملزم به پرداخت جریمه ای در حدود  سه میلیون تومان به سبب تأخیر شرکت عمران در تحویل این واحدها به بانک مسکن هستند.

لازم به ذکر  است افرادی که دیرتر اقدام به تهیه دفترچه قسط نمایند مشمول جریمه سنگین تر خواهند شد.

 سند بانک مبنی بر بازپرداخت بیش از 30 میلیون تومان به بانک مسکن:

بماند//مسکن بی مهری با مردم چه کرد


 علاوه بر اینکه اصل مبلغ تسهیلات 30 میلیونی 33500000 تومان درج شده و بیشترین زمان بازپرداخت ها نیز 14 ساله در نظر گرفته شده است، این در حالی صورت می گیرد که طبق مصوبه هیات دولت بازپرداخت وام باید 20 ساله باشد؛ همچنین مدیرعامل بانک مسکن در خصوص نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر اعلام کرده بود:نرخ سود تسهیلات طرح مسکن مهر صرفا برای مناطق 22 گانه شهر تهران 9 درصد درنظر گرفته شده است و نرخ سود این تسهیلات برای دیگر شهرهای استان تهران از جمله کرج و شهرهای جدید پرند، پردیس و هشتگرد 4 درصد است.

در حالی که متقاضیان مسکن بی مهری آورده خود را تمام و کمال پرداخت کرده و حتی پرداخت اقساط را نیز آغاز کرده اند، باید اجاره زمین مسکن هایی را بپردازند که هنوز در آن ها مستقر نشده اند.

سند بانکی مبنی بر واریز اجاره بهای واحدی که تحویل داده نشده است:

بماند//مسکن بی مهری با مردم چه کرد



در پایان افزایش قیمت واحد ها را در جدول زیر مشاهده می کنید:

فاز

تسهیلات

آورده اولیه

مرحله اول افزایش

مرحله دوم افزایش

مرحله سوم افزایش

قیمت تمام شده

فاز 8

25.000.000

32.000.000

37.000.000

5.0000.000
به وام

بین 28 تا 47 میلیون تومان

بین 65 تا 84 میلیون تومان

فاز 5

25.000.000

27.000.000

32.000.000

5.0000.000
به وام

بین 15 تا 16 میلیون تومان

بین 47 تا 48 میلیون تومان

فاز 11

25.000.000

20.000.000

28.000.000

5.0000.000
به وام

39.750.000

39.750.000




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
سلام اینجانب ازسال۸۷ عضومسکن مهر هستم نه مدیریت ضعیفی داره چکار باید کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
سلام اینجانب ازسال۸۷ عضومسکن مهر هستم نه مدیریت ضعیفی داره چکار باید کرد ؟
-
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
من یکی ازمتقاضیان مسکن مهر تاکسیرانی هستم که از سال 86 ثبت نام نموده ام و باوجود پرداخت بیش از 30میلیون تومان متاسفانه هنوز مسکنی به من داده نشده حال تکلیف پول و مسکن ما چی میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
خواهشا رسیدگی کنین ما 5ساله پول دادیم برا مسکن مهر ایلام اما هیچی که هیچی هنوز مستاجریم پولیم برامون نمونده
Germany
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
منظور شما از (اجاره زمین مسکن مهر) چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
اصل کار بسیار درست بود.
ولی کار افتاد دست مدیران نالایق و برخی افراد سود جو که با پول مردم برای خودشون کسب و کار راه انداختن هر از گاهی هم یه کارهایی می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
سلام
قراربود برای ما طبق قراداد با قیمت تمام شده 40 میلیون تومان صاحب خانه شویم . هئیت مدیره می گوید مبلغ رو به موقع پرداخت نکردید و باعث افزاش شده ، آیا طی این 2 سال گذشته مسکن 40% افزایش قیمت داشته که 40% پرداختی + وام رفته بالا ؟ !

الان پرداختی نقدی ما شده 50 میلیون تومان ، 8 میلیون تومان هم مازاد می خوان + 33 میلیون وام دریافت کردن و ما داریم ماهانه اقساطش رو پرداخت می کنیم . نقدی میشود 91 میلیون تومان اگر سود بانک رو هم محاسبه کنیم 91 + 25 میلیون = 116 میلیون تومان ! آیا قیمت یک واحد 90 متری است !
از خونه خبری نیست و مستاجر هم هستیم .
زمان تحویل مشخص نیست . قیمت تمام شده مشخص نیست.

هیات مدیره برای خودشون اداره درست کردن و ماه به ماه حقوق دریافت می کنن از ما ، پروژه هم تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
بله مسکن مهر برای مردم ایران هزینه دارد و پولش را میردم می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
این موضوع فقط در مسکن مهر پردیس نیست در مسکن مهر پرند پروژه هسا1 متاسفانه پس از چهار سال هنوز بسیاری از واحدها تکمیل نشده و معلوم نیست که چه موقع اقدام خواهد شد ترا به خدا کسی به داد ما برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
چهارساله که به امید یک سقف دربه دروگرفتار اجاره های نجومی ام بی وجدانها شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
متشکرم که اخبار و درد دل ما متقاصیان مسکن بی مهر پردیس رو درج میکنید شرکت عمران ما متقاصیان صبور رو به ستوه در اورده بعد از 4 سال هنوز بلا تکلیف هستیم .خسته. نا امید از خانه دار شدن و مالباخته ی از پا افتاده که از دست بی عهدی عمران به تنگ امدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
دقیقا مسکن مهر برنامه ای بود در جهت خانه دار شدن قشر متوسط و کم درآمد جامعه ولی با این اوصاف بعد از چهار سال که تمام سرمایه زندگیم به اعتماد دولت تو این پروزسرمایه گذاری کردم و فقط وعده و وعید دریافت کردم و با توجه به اینکه از قشر کم درامد جامعه میباشم توان پرداخت این مبالغ رو ندارم باید عطای خانه دار شدن رو به لقایش ببخشم متاسفم که مسئولین عمران خبر از حال ما ندارند و هر روز فقط در زمینه افزایش قیمتها فعال هستند
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
با سلام : مسكن مهر پرديس تبديل شده به مكان كسب درآمد براي وزارتخانه با پول ما متقاضيان زمينها و تپه هاي انجا را به يه شهرك تبديل كردن و از اين محل زمينهاي اطراف وداخل محوطه محل هاي تجاري را تا متري چند ميليون تومان ميفروشند و نميخواهند اين ارزش افزوده زمينها را انجا هزينه كنند ما متقاضيان از خير استخر و باشگاه ورزشي گذشتيم و فقظ واحدهامون را با همان قيمتهاي كارشناسي شده ميخواهيم نه با هزينه هايي آسفالت و لوله كشي اصلي آب وگاز وساير خدمات رو بنايي با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
سلام . مسکن مهر ازنداشتن مدیریت در دولت تدبیر.. وبی مهر ی مسئولان رنج میبرد .از سواستفاده از نداشتن قرارداد افزایش مکرر قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
ماههاست که منتظر خبر افتتاح واحدهای مسکن مهر هستیم. سالهاست پول ما بلوکه شده و ماههاست که اقساط واحدهایی را می پردازیم که حتی از محل و وجود آن بی خبریم.
با احتساب سی میلیون وام مسکن حدود هفتاد میلیون تومان برای واحدهایی پرداخته ایم که حتی جایش را بلد نیستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
با سلام . بخدا دیگه نمیدونیم ب کی شکایت کنیم. الان تو خود پردیس با ۸۰ تومن میشه بدون دردسر صاحب خونه شد چرا ما باید بعد از ۴ سال هنوز با افزایش قیمت و سردر گمی روبرو باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
لطفا در خصوص سود دوران مشارکت گزارش تهیه کنید...واقعا راهی نداره این سود حذف بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
برای من بیشتر از سه و نیم میلیون جریمه گذاشتن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
باتشکرازشما
مامتقاضییان فاز11مسکن مهرپردیس خواهان کاهش قیمت وتحویل واحدهای خودپس ازچهارسال هستیم..
آخرین اخبار