توجه به تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش بر اساس آموزه‌های دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان توجه به بهسازی نیروهای شاغل در آموزش و پرورش و تربیت نیروهایی کارآمد مبتنی بر نیاز‌های این نهاد آموزشی را از برنامه‌های سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در مراسم رو‌نمایی از برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش در این دانشگاه صبح امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در این مراسم مهر محمدی با بیان اینکه هیئت امنای دانشگاه طی 10 جلسه برای رسیدگی به پیشنهادات دانشگاه فرهنگیان و بررسی ابعاد آن فعالیت کردند گفت: علت تأخیر در تدوین برنامه راهبردی دانشگاه ارائه برنامه‌ای ویژه بود که پس از بررسی‌هایی بسیار در ابعادی ویژه و بی‌نظیری در دانشگاه‌ها پیوست‌ها برای آن شکل گرفت که بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان توجه به بهسازی نیروهای شاغل در آموزش و پرورش و تربیت نیروهایی کارآمد مبتنی بر نیاز‌های این نهاد آموزشی را از برنامه‌های سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان دانست.

مهر محمدی با بیان اینکه این برنامه باعث جهت‌گیری فعالیت دانشگاه می‌شود گفت: هر برنامه راهبردی به طور متعارف شعاری‌ استراتژیکی‌ دارد که رکن اصلی دانشگاه است.

وی ادامه داد: در سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان ضمن اشاره به این چشم‌انداز‌ها ابعاد دیگری در نظر گرفته شده تا فعالیت‌های دانشگاه با کیفیت بهتری در خدمت نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: از جمله برنامه‌هایی که در سند راهبردی به آن اشاره شده تربیت سالانه به 4 هزار نفر نیروی انسانی که البته با نیاز‌های آموزش و پرورش فاصله دارد اما با مدیریت صحیح می‌توان میزان قابل قبولی از این نیاز‌ها برطرف شود.

مهر‌محمدی با اشاره به اینکه وضعیت ظرفیت نوبت اول دانشگاه فرهنگیان تربیت 78 هزار نفر نیروی انسانی است عنوان کرد: طبق برنامه راهبردی 39 هزار نفر نیز می‌توانند در ظرفیت دوم از آموزه‌های دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند شوند که این ظرفیت ویژه معلمان شاغل است.

وی با بیان اینکه بهسازی نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش جزء برنامه‌‌های دانشگاه فرهنگیان قرار دارد اظهار کرد: این تکالیف نشان می‌دهد برای بهره‌مندی هر چه بهتر از دانشگاه فرهنگیان نیازمند مشارکت سایر نهاد‌های مربوط به امر تعلیم و تربیت هستیم که از این فرایند به نام برون‌پسپاری یاد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار