مدیر کل کمیته امداد استان تهران مطرح کرد؛

افزایش شدت فقر در استان تهران/ میزان مستمری مددجویان کمیته امداد مشخص شد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد گفت: به خانواده‌های یک نفره 53 هزار تومان، به 2 تا 5 نفره به ترتیب 62، 73، 82و 100 هزار تومان پرداخت می‌شود.

جشنواره عاطفه‌ها امسال در 2مرحله برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری که امروز (یکشنبه) در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد، اظهار داشت: در راستای کمک به نیازمندان و جمع آوری نذورات مردمی به مناسبت عید قربان در 5 نقطه استان تهران و در 5 پایگاه این اقدام انجام می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: 4 پایگاه در شرق، غرب، جنوب، شمیرانات و ساختمان کمیته امداد استان تهران و همچنین تمامی دفاتر کمیته امداد در 15 شهرستان استان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیره مردم به نیازمندان است.
 
مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سال گذشته 781 میلیون تومان در قالب وجه نقد و گوشت قربانی در روز عید قربان جمع آوری شد، گفت: امیدواریم مبلع نذورات امسال به بیش از یک میلیارد تومان برسد.
 
ولیئی اظهار داشت: برای برگزاری مراسم عید قربان و جمع آوری نذورات با دام داری استان هماهنگی لازم انجام شده و ظرف 48 ساعت گوشت قربانی به دست نیازمندان خواهد رسید.
 
وی افزود: خیران و مردم می‌توانند برای کمک به نیازمندان با وارد کردن عدد 14 و شماره گیری 7355 کمک‌های نقدی خود را برای نیازمندان پرادخت کنند، همچنین حساب جاری 7355 بانک ملت با شناسه 756 آماده دریافت نذورات و کمک‌های مردمی است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد در تهران فقرهای شدیدی دارند، گفت: بسیاری از این خانواده‌ها بدون امکانات زندگی می‌کنند و اگر کمیته امداد به آنها کمک نکند خیلی‌ها می‌میرند. البته فقر مطلق در کشور به واسطه یارانه‌ها وجود ندارد، اما شدت فقر خیلی زیاد شده است و ما هر روز درگیر آن هستیم.

ولیئی گفت: توانایی کمیته امداد در یک حدی است و دولت هم در حداکثر توان خود کمک کرده است، رویکرد ما به سمت خیر محوری است تا صندوق محوری.

وی گفت: اعتباراتی که دولت می‌دهد در کمیته امداد تهران حدود 30 درصد و 70 درصد سهم مردم است، در نتیجه حمایت‌ها کافی نیست.

ولیئی در مورد پرداخت مستمری به خانواده‌ها گفت: به خانواده‌های یک نفره 53 هزار تومان، به 2 تا 5 نفره به ترتیب 62، 73، 82و 100 هزار تومان پرداخت می‌شود و 350 هزار تومان هم به صورت ماهانه به خانواده‌هایی که نیازمند خدمات بیمه‌ای، پرداخت هزینه‌های درمان، تامین جهیزیه و ... هستند داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران  گفت: در حال حاضر مددجویان کمیته امداد در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان و در شهرهای بالای هزار نفر بیمه کمیته امداد هستند. به طوری که هم اکنون در استان تهران 93 هزار و 500 نفر بیمه بوده و سال گذشته 37 میلیارد تومان هزینه بیمه آنها شده است.

وی در ادامه گفت: تمامی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد، بیمه هستند و در شهرهایی با بیش از  20 هزار نفر جمعیت، کمیته امداد افراد نیازمند را بیمه کرده است.
 
ولیئی تصریح کرد: در استان تهران نیز 93 هزار و 500 نفر بیمه هستند که 35 میلیارد تومان هزینه بیمه آنها است و 9 هزار و 300 نفر از افراد تحت پوشش از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که کمیته امداد حق بیمه آنها را ماهانه به مبلغ 150 هزار تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند.
 
مدیر کل کمیته امداد استان تهران از برگزاری جشنواره عاطفه‌ها در دو مرحله خبر داد و گفت: این جشنواره امسال با عنوان مهر در انتظار همدلی در دو مرحله و 25 شهریور ماه در میادین و پایگاه‌های اصلی با همکاری شهرداری، بسیج، آموزش و پرورش و صدا و سیما برگزار می‌شود.
 
ولیئی گفت: جشنواره جعبه کفش نیز در فرهنگسرا‌های تهران برای دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش برگزار می‌شود تا از تحصیلات محروم نشوند و لوازم تحریر مورد نیاز به آنها ارائه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: دهم مهر ماه در تمام مدارس زنگ عاطفه‌ها نواخته می‌شود و دانش آموزان به کمک دانش آموزان نیازمند خواهند آمد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: جشنواره جعبه کفش برای ارائه کالاهای مورد نیاز دانش آموزان نیازمند در 4  فرهنگسرای رسانه، خاوران، فردوس و رازی برگزار می شود.
 
ولیئی در پایان یادآور شد: جشنواره عاطفه‌ها امسال از 25 شهریور تا دهم مهر برای کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شود، سال گذشته یک میلیارد و 950 میلیون تومان به این مناسبت جمع آوری شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: امداد ، کمیته ، ولیئی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار