کرمانشاه؛

شرایط ذبح شرعی دام های قربانی تشریح شد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به مناسبت عید قربان به تشریح شرایط ذبح شرعی دام های قربانی در این عید بزرگ پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام و المسلمین یوسف پرویزپور  با تبریک عید سعید قربان به تشریح شرایط ذبح شرعی دام های قربانی در عید سعید قربان  پرداخت و اظهار داشت: سر بریدن دام قربانی دارای شرایط خاصی است که ذابح باید به آن توجه کند.

وی ابراز کرد: ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی در 14 کشتارگاه استان بر ذبح دام های قربانی، نظارت های بهداشتی و شرعی خواهند داشت.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  با بیان اینکه قربانی دادن برای افراد توانمند مستحب مؤکد است، افزود: این فریضه برای حاجیان مناسک حج، واجب است.
حجت الاسلام و المسلمین پرویز پور هدف از قربانی دادن را تقرب افراد به درگاه الهی و همچنین تعظیم شعائر دینی عنوان کرد و گفت: ذبح دام در روز عید قربان باید بعد از طلوع خورشید صورت بگیرد.
به گفته این مقام مسئول، بنابر احتیاط واجب ذبح دام باید توسط فرد مسلمانان صورت بگیرد و فرد ذابح این عمل را به سمت قبله انجام دهد و هنگام سربریدن قربانی نیز نام و ذکر خداوند بر زبان جاری شود.
وی همچنین در خصوص شرایط توزیع گوشت قربانی، بیان داشت: گوشت قربانی باید به سه قسمت تقسیم شود به صورتی که یک سوم آن به اعضای خانواده، یک سوم نیز به دوستان و یک سوم دیگر نیز صدقه داده شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط ذبح دام قربانی نیز باید توسط حاجیان در مناسک حج رعایت شود و این در حالی است که سایر مسلمانان می تواند به صورت دلخواه یک دام را در روز عید قربانی کنند.
وی در پایان با اشاره به 15 محل مشخص شده عرضه  دام زنده توسط شهرداری در شهر کرمانشاه، خاطرنشان کرد: روحانیون ناظر ذبح شرعی دامپزشکی در این نقاط آماده پاسخگویی به هرگونه سئولات شهرواندان گرامی در این خصوص هستند.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، شرایط ، ذبح ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.