اصفهان؛

برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف استان با حضور 815 شرکت کننده در کاشان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رضا صادقی در نشستی خبری افزود: این مرحله از مسابقات قرآن کریم 24 و 25 شهریور سالجاری در دانشگاه کاشان و در رشته های حفظ، قراعت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این مسابقات با پیش بینی هزینه 200 میلیون تومان و در هفت سالن برگزار می شود، گفت: 420 نفر از شرکت کنندگان را خواهران و 295 نفر از شرکت کنندگان را برادران تشکیل می دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 110 نفر در قالب 13 کمیته اجرایی مسئولیت برگزاری تدارکات و تمهیدات این مسابقات را بر عهده دارند.
صادقی با بیان اینکه 35 نفر از داوران ملی و بین المللی در این دوره حضور دارند،افزود:21 داور خواهر و 14 داور برادر از استان های تهران، اصفهان، قم و گیلان در این مسابقات حضور دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در پایان مسابقات استانی 45 نفر از برگزیدگان به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه 70 درصد ازحافظان قرآن کریم در استان را خواهران و 30 درصد را برادران تشکیل می دهند، گفت: اصفهان در حفظ مجازی قرآن کریم بعد از استان قم قرار دارد .
حجت الاسلام صادقی همچنین گفت:بیش از 610 موقوفه در استان اصفهان وجود دارد که آموزش و پرورش، متصرف و مستاجر آنهاست.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف موظف است طبق نیات واقفان عمل کند، گفت: وقف، مالی است که حبس می شود اما منفعت آن برای نیت واقف باقی می ماند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش استان نزدیک چهار سال است مبالغ اجاره موقوفات را نپرداخته و تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان به اداره اوقاف بدهکار است.
وی افزود: اداره ورزش و جوانان هم با سه میلیارد تومان و نیروی انتظامی با 200 میلیون تومان در رده دوم و سوم بدهکاران به اداره اوقاف قرار دارند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.