کشف بیش از 35 هزار کیلو مواد منفجره در مرز پاکستان و افغانستان

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که 35 هزار و 700 کیلو مواد منفجره را در «تورخم»، مرز میان این کشور با پاکستان که در دو خودروی باربری جاسازی شده بود، کشف کرده است.

کشف بیش از 35 هزار کیلو مواد منفجره در مرز پاکستان و افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اداره امنیت ملی افغانستان در اطلاعیه خود آورده است که تحقیقات اولیه نشان می دهد که رانندگان حامل این مواد منفجره قصد داشتند آن را از خاک پاکستان به کابل انتقال دهند.

بر اساس این اطلاعیه، نیروهای امنیت ملی افغانستان از انتقال این مواد به کابل جلوگیری به عمل آوردند و در این ارتباط دو نفر به نام های «نادرخان» و «علی زرخان» از ساکنان شهرستان «نارشاه کوت» استان «خوست» افغانستان را دستگیر کرده‌اند.

امنیت ملی افغانستان افزود که قرار بوده است این مواد منفجره برای انجام عملیات تروریستی و انفجاری در پایتخت این کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشتر نیز نیروهای امنیت ملی افغانستان بارها موفق به کشف مواد منفجره و دستگیری افراد مشکوک به انجام عملیات انتحاری در نقاط مختلف این کشور به ویژه کابل شده و از بروز فاجعه جلوگیری کرده بودند.

ایرنا نوشت: چهره های سیاسی منتقد دولت همواره پلیس و نیروهای امنیتی را به خاطر ورود حجم عظیمی از مواد منفجره و حمل آن از مسیر طولانی مرز این کشور تا شهر کابل و انجام انفجارهای مهیب، مورد سرزنش قرار می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار