شهرکرد؛

خدمت رایگان به 12 هزار و 380 نفر در بیمارستان صحرایی لردگان

12 هزار و 380 نفر در بیمارستان صحرایی روستای محروم قلعه مدرسه شهرستان لردگان خدمت رایگان دریافت کردند.

خدمت رایگان به 12 هزار و 380 نفر در بیمارستان صحرایی لردگان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مسئول بسيج جامعه پزشكی چهارمحال و بختياری گفت: 12 هزار و 380 نفر در بیمارستان صحرایی ۲۸۱ شهید شهرستان لردگان در روستای محروم قلعه مدرسه بخش منج خدمت رایگان دریافت کردند.

مهراب شفیعی افزود: این بیمارستان صحرایی از 14 تا 17 شهريور ماه جاری با حضور بيش از ۱۵۰ نيرو در قالب تیم ها و پزشکان تخصصی داخلی، جراحی، اطفال، چشم، زنان و زایمان، اورولوژی و همچنین عمومی و دندانپزشکی برپا شد.

وی اضافه کرد: ويزيت توسط پزشكان متخصص داخلی در این بیمارستان صحرایی، ۴۰۵ مورد با ۷ ارجاع، قلب با ۲۰۲ ويزيت و ۷ ارجاع، اورولوژی با ۲۲ ويزيت، ۲۷ عمل سرپايی و یک مورد ارجاع، زنان و زايمان با ۲۵۶ ويزيت و ۱۰ ارجاع، اطفال با ۲۵۶ ويزيت و ۱۰ ارجاع، جراحی عمومی با ۱۰۲ ويزيت و ۶۴ عمل سرپايی و ۶ ارجاع، پوست با ۱۱۶ ويزيت و ۴ ارجاع، چشم با ۱۴۱ ويزيت، پزشک عمومی با ۶۹۶ ويزيت، دندانپزشكی با ۳۷۰ مورد كشيدن دندان و ۴۴۹ معاينه و ۶ ارجاع بود.

شفیعی ادامه داد: تست قند خون در این بیمارستان برای ۳۶۹ نفر، تست فشار خون برای ۵۰۸ نفر و ارائه آموزش فرهنگی و ... برای ۸۶۱ نفر، آموزش باروری سالم برای ۲۰۰ نفر، بهداشت محيط برای ۶۷۰ نفر، پيشگيری و مراقبت از بيماری ها برای ۶۴۶ نفر، آموزش سلامت خانواده و جمعيت برای ۵۵۰ مورد، آموزش سلامت دهان و دندان برای ۳۰۲ مورد و سلامت روان برای ۴۱۰ مورد صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: ارائه خدمات پزشكی به تعداد ۱۰۵ ختنه و ۵۷ ارجاع بيمار به سطح بالاتر، ۱۶۴ مورد آزمايش و تحویل ۲ هزار و ۲۸ نسخه در داروخانه بيمارستان صحرايی به صورت رايگان از دیگر خدمات این بیمارستان صحرایی بود.

شفیعی افزود: ۱۵مورد پانسمان، ۱۵۶ مورد تزريق سرم و آمپول و ۱۲۵مورد بخيه توسط كارشناسان نیز در مدت برپایی این بیمارستان انجام شد.

روستای قلعه مدرسه بخش منج از توابع شهرستان لردگان در فاصله 195 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.