تهیه روپوش مدارس چقدر هزینه دارد؟

در حالی تهیه لباس فرم یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها با نزدیک شدن به فصل مدارس محسوب می‌‌شود که تمامی واحدهای تولیدی معرفی شده توسط مدارس برای تهیه لباس فرم فاقد پروانه کسب هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیکی به فصل مدارس بازار خرید لباس فرم داغ می‌شود و خانوادهها  ملزم به تهیه آن هستند.

این در حالی است که لباس فرم مدارس یکی از نیازهایی است که مسولین مدارس خانواده‌ها را ملزم می‌کنند آن را از مکان معینی تهیه کنند که این مکان مشخص برای تهیه لباس مدارس آنقدرها رضایت خانواده‌ها را به همراه ندارد.

 تهیه یک لباس فرم برای خانواده‌ها حداقل از 30 هزار تومان از یک روپوش ساده شروع و تا 80 هزار تومان برای یک مانتو، شلوار و مقنعه هزینه بر دارد است.

با وجود اینکه هیچ یک از نرخی‌های تولیدی‌های معرفی شده توسط مدارس تحت نظارت اتحادیه خیاطان نیست، خانواده‌ها مدعی هستند، هزینه‌های بسیار زیادی برای تهیه یک دست لباس فرم مدارس به آن‌ها اجبار می‌شود که البته هزینه و کیفیت این دسته از لباس‌های فرم نتوانسته رضایت خانواده‌ها را حلب کند.

با این تفاسیر، حبیب طهماسبی رئیس اتحادیه خیاطان، در این باره گفت: قرارداد مدارس با برخی از خیاطی‌های سطح شهر به هیچ عنوان قانونی نیست و اکثر واحدهای معرفی شده به خانواده‌ها پروانه کسب معتبر ندارند.

وی ادامه داد: اکثر خیاطی‌هایی که مدارس برای تهیه فرم با آن‌ها قرار‌داد می‌بنند در مکان مسکونی و غیر تجاری قرار دارند و در واقع مسئولین مدارس با ملزم کردن خانواده‌ها برای خرید از این مکان‌ها به فکر کسب عایدی خود هستند.

رئیس اتحادیه خیاطان تصریح کرد: اکثر مدارس حتی در خصوص مجاز بودن خیاطی‌های معرفی شده به خانواده‌ها هیچ استعلامی از اتحادیه نمی‌گیرند و برای کسب سود با مکان هایی که پروانه کسب ندارند قرار داد بسته و خانواده‌ها را ملزم به تهیه لباس از این مکان‌ها می‌کنند.

طهماسبی افزود: قیمت تمام شده فرم‌های مدارس برای خانواده ها قطعا بیشتر از تولیدی‌هایی خواهد بود که زیر پوشش اتحادیه هستند زیرا قرار دادهای بسته شده با مدارس تنها با هدف سود برای هر دو طرف صورت می گیرد و به هیچ وجه به پروانه کسب این تولیدی ها توجه نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: هیچ یک از مدارس تحت هیچ عنوانی به اتحادیه برای تامین لباس‌های فرم مدارس سفارش نداده‌اند.

رئیس اتحادیه خیاطان اظهار کرد: 4 هزار تولید کننده ماهر زیر نظر اتحادیه خیاطان فعالیت می‌کنند که با ایجاد یک نمایشگاه در این فصول می‌توانند منسوجات خود را به نمایش گذاشته و جذب مشتری کنند تا از این طریق شاید مدارس نیز اشتیاق بیشتری به قرار‌داد با این تولید کنندگان دارای پروانه کسب داشته باشند.

به نظر می‌رسد تنها راه حل جلوگیری از کار خیاطی‌های بدون مجوز برای رونق تولید کنندگان واقعی در کشور برخورد مسئولین با متخلفان این صنف به خصوص در فصل مدارس است. 
منبع: میزان
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار