اشپیگل: اعزام 650 نظامی آلمانی به دریای مدیترانه برای عملیات ضد تروریستی

هفته نامه آلمانی اشپیگل از عملیات جدید ضدتروریستی آلمان در دریای مدیترانه با اعزام حدود ۶۵۰ نیروی ارتش به این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،  نشریه اشپیگل آلمان روز سه شنبه نوشت که این کشور قصد دارد 650 نظامی را برای پیوستن به نیروهای تازه ناتو در منطقه دریای مدیترانه به منظور مبارزه با قاچاق انسان و سلاح توسط گروه تروریستی داعش اعزام کند.

بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل" در چارچوب عملیات موسوم به " دریای گاردین" ناتو آلمان تا حدود 650 نیروی ارتش خود را به دریای مدیترانه اعزام می کند. هدف از این عملیات کنترل موثر تر دریای مدیترانه و مهار فعالیت های تروریسم داعش اعلام شده است.

بر اساس گزارش هفته نامه "اشپیگل" این عملیات خارجی ارتش آلمان باید سریعا تصمیم گیری شود. دولت آلمان می خواهد در اسرع وقت این تصمیم خود را برای مشروعیت بخشی به پارلمان ارائه دهد. این عملیات ارتش آلمان احتمالا به سرعت آغاز شده و باید در ابتدا تا پایان دسامبر 2017 جریان یابد.

ناتو درباره این عملیات جدید در دریای مدیترانه در ماه جولای و در نشست ورشو تصمیم گیری کرد. هدف از این عملیات جدید ناتو که آلمان نیز در آن مشارکت می کند این است که با قاچاق روزافزون سلاح و انسان در سراسر دریای مدیترانه مبارزه شود. در ضمن باید فعالیت های گروه تروریستی داعش در این منطقه مهار شود. همچنین قرار است کشتی هایی که احتمالا سلاح هایی را برای شبه نظامیان داعش در لیبی قاچاق می کنند تحت کنترل قرار گیرند.

شمار بالای نیروهای آلمانی که در این عملیات مشارکت می کنند نشان می دهد که در این عملیات یک یا چند کشتی نیروی دریایی به منطقه اعزام می شود.

دولت آلمان اطلاعاتی درباره جزئیات این عملیات ارائه نداده است. البته وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آلمان در یک نامه به روسای فراکسیون های پارلمان آلمان تاکید کردند که پتانسیل خطرناکی برای فعالیت های غیر قانونی مانند تجارت سلاح و انسان در دریای مدیترانه وجود دارد. اما درباره جزئیات این عملیات اطلاعاتی داده نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار