گرگان؛

نقش تعیین کننده سرشماری نفوس و مسکن در برنامه های کشور

سرشماری نفوس و مسکن در برنامه های کشور نقش تعیین کننده ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ استاندار گلستان در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 استان گلستان گفت: بدون اجرای طرح آمایش باید و نبایدهای استان معلوم نمی‎شود و بسیاری از بخش‎های جامعه   طرح آمایش سرزمینی مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: کسی که ضرورت سرشماری را متوجه نشود، نمی‎تواند مدیر خوبی برای جامعه باشد.
صادقلو ادامه داد: اخلاق و کردار آمارگیرها مسأله مهمی است و این اخلاق در شیوه به دست آوردن آمار صحیح حائز اهمیت است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم درجلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس مسکن 1395 استان گلستان گفت: 520 نفر مامور در سرشماری نفوس و مسکن بکارگیری شده است و سرشماری در 823 حوزه روستایی و 816 حوزه شهری انجام می‎شود.

حسین پیشقدم گفت: سرشماری نفوس و مسکن از سوم مهر ماه سالجاری تا 24 مهر ماه به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت و همچنین کسانی که در سرشماری حضوری به دلیل عدم حضور در خانه یا مسافرت شرکت نکرده باشند از 26 تا 30 آبان ماه سرشماری این افراد به صورت تلفنی صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان گفت: 70 نوع اطلاعات از این سرشماری احصاء می‎شود و در این سرشماری در چهار دسته اطلاعات در حوزه جغرافیایی استان، شهر، بخش و روستان و دهستان ، وضعیت اطلاعات فردی  از قبیل تولد، سن ، سواد و میزان تحصیلات، خانوار و تعداد فرزند اتفاق خواهد افتاد.

پیش قدم یادآور شد: از 12 مهر تا 18 مهر ماه در راستای هر چه بهتر برگزار شدن سرشماری نفوس و مسکن یک دوره آموزش هفت روزه را برای آمارگیران تدارک دیده‎ایم.

وی تاکید کرد: مجموعه مأموران در 96 گروه در سطح استان گلستان تقسیم می‎شوند و همچنین برای آمارگیری در سطح استان 205 خودرو به کارگیری خواهد شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.