ونزوئلا با رد بیانیه مرکوسور، اعضای این سازمان را به تلاش برای نابود کردن آن با نیرنگ های ضد حقوقی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، آرژانتین، پاراگوئه و برزیل (ائتلاف سه گانه راستگرایی که ونزوئلا به آن اشاره می کند) و همچنین اروگوئه سه شنبه شب اعلام نمودند که تصمیم گرفته ا ند تا روز اول دسامبر (11 آذر )، به دولت «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری ونزوئلا مهلت دهند تا نظام حقوقی خود را با مقررات مرکوسور انطباق دهد.

فقدان این انطباق افزون بر نقض حقوق بشر و شکست دموکراتیکی، دلایل اصلی آرژانتین، پاراگوئه و برزیل برای مخالفت ونزوئلا تلقی می شود با این وصف که ونزوئلا ریاست دوره ای این سازمان از 29 ژوئیه (8 مرداد) از اروگوئه تحویل گرفته است.

«دلسی رودریگز» وزیر خارجه ونزوئلا در این رابطه امروز در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: ونزوئلا در جایگاه کامل خود به عنوان رئیس دوره ای مرکوسور و در پناه معاهدات خود، بیانیه ائتلاف سه گانه را به عنوان نقض قوانین سازمان منطقه ای، رد می کند.

رئیس دیپلماسی ونزوئلا اشاره نمود که کاخ ریاست جمهوری 'میرافلورس' به زودی به ارائه حقایق در مورد قوانین ونزوئلا و سایر کشورهای عضو افزون بر اقدامات برای حفظ مرکوسور خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: تلاش برای نابودی مرکوسور از طریق نیرنگ های ضد حقوقی بیانگر ناسازگاری سیاسی و سرخوردگی بوروکرات هایی است که این عمل را علیه دیپلماسی بولیواری از سوی ونزوئلا اعمال می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار