کرمان؛

60 امامزاده کرمان، میزبان برنامه های دهه ولایت

معاون اوقاف و امور خیریّه استان کرمان، گفت: ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت از 21 تا 30 شهریور در 60 امامزاده ی سراسر استان کرمان برگزار می شود.

60 امامزاده کرمان، میزبان برنامه های دهه ولایتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجّت الاسلام سیّدرضا فاطمی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه دهه ولایت از سوی اوقاف به عنوان دهه ولایت علوی و اکمال دین نبوی نامگذاری شده است، از برنامه های ویژه این دهه از سوی اداره اوقاف خبر دادند.

وی مراسم ویژه شب عید غدیر، قرائت زیارت جامعه کبیره در 20 بقعه شاخص استان در شب عید غدیر، برگزاری همایش بانوان ولایی در 33 امامزاده از جمله امامزاده محمّد علیه السلام شهر کرمان در عصر عی را از جمله برنامه ها دانست.

به گفته معاون اوقاف کرمان اجرای برنامه ویژه در 52 امامزاده و بقاع متبرکه در صبح عید غدیر همراه با قرائت بخشی از خطبه غدیر و مراسم عقد اخوت، شعرخوانی آیینی، تجلیل از سادات در امامزادگان، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و کتاب، سلسله مباحث نمایشگاهی با عنوان« علی مع الحق و الحق مع علی» ازدیگربرنامه های هفته ولایت در کرمان است.

وی با اشاره به اینکه ما در مسئله غدیر بسیار کم کار کرده ایم و باید غدیر را به کشورهای دیگر بشناسانیم گفت: تا غدیر نباشد، کربلا درست مشخّص نمی شود و احکام شریعت تبیین نمی شود.

وی در ادامه گفت: حدود 27 موقوفه در سطح استان در زمینه غدیر وجود دارد و باید بیش از این در زمینه شناساندن حضرت علی علیه السلام کار شود.

فاطمی از چاپ دو کتاب حوالی ظهر و عهد ماندگار، در سال جاری به وسیله اوقاف خبر دارد .

انتهای پیام / ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.