شکست‌های پی در پی تروریست‌ها و ناکامی آنها در تحقق اهدافشان در جنوب سوریه

گروه‌های تروریستی در حملات مکرر خود در جنوب سوریه با هدف ایجاد منطقه حائل و آماده کردن زمینه حمله به دمشق، شکست خوردند.

شکست‌های پی در پی تروریست‌ها و ناکامی آنها در تحقق اهدافشان در جنوب سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمد نسر،" گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی درباره مهم‌ترین حملات گروههای تروریستی که ارتش سوریه آنها را در جبهه جنوبی سوریه، دفع و ناکام گذاشته است، گفت: افراد مسلح یکی پس از دیگری در جنوب سوریه و مشخصاً در مثلث درعا-قنیطره و غرب ریف دمشق شکست می خورند.

گزارشگر المنار گفت حمایتهای اتاق موک در اردن و پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی و پزشکی رژیم صهیونیستی به درد گروههای مسلح و حملاتی که با نامهای مختلف انجام داده‌اند، نخورد. «و بشّر الصابرین»، «قادسیه جنوب» و «عملیات طوفان جنوب» از نامهای حملات گروههای مسلح در جنوب سوریه بوده است.

گزارشگر المنار گفت برای روشن شدن اوضاع در جنوب سوریه باید گفت: حدود 120 روستای سوریه در مرزهای منطقه اشغالی جولان و به عمق ده کیلومتر در داخل سوریه وجود دارند که در کنترل گروههای تروریستی هستند. تروریستها در نوار مرزی با اسرائیل آزادانه تردد می کنند. تصمیم گرفته شده است که حضور آنان در شمال نیز با نظارت مستقیم اسرائیل گسترش یابد تا چیزی شبیه «ارتش لحد» که رژیم صهیونیستی در جنوبی ترین نقطه لبنان تشکیل داده بود، شکل بگیرد.

سیطره بر روستای (راهبردی) الحضر و متصل کردن بیت الجن به جباتا الخشب؛ بازپس گرفتن شهر شیخ مسکین و اتصال مجدد حومه قنیطره به حومه درعا؛ قطع کردن جاده بین المللی درعا و تکمیل کمربند مورد نظر در مقابل منطقه جولان اشغالی و مزارع شبعا و جبل الشیخ مهمترین اهداف عملیات اخیر قادسیه جنوب بود. 

گزارشگر المنار گفت هدف افراد مسلح و حامیان آنان این بود که اولا تلاشهای افراد مسلح برای ایجاد منطقه حائل در داخل خاک سوریه تکمیل شود. دوم آنکه راه به روی افراد مسلح به سمت دمشق پایتخت سوریه و ریف دمشق از سمت شمال هموار شود. سوم آنکه روحیه افراد مسلح که در حلب مجدداً محاصره شده‌اند و نیز در پی موفقیتهای ارتش سوریه در مناطق دیگر تضعیف شده است، تقویت شود.

عملیات قادسیه جنوب از چهار محور اولا از مثلث مرگ در کفرناسج و دیر العدس و دوم از محور شهر البعث و سوم از محور السرایا و چهارم از محور جباتا الخشب آغاز شد.

ارتش سوریه در عملیات« قادسیه جنوب» افراد مسلح را شکست داد و به آنان تلفات جانی و تسلیحاتی زیادی وارد کرد که طی آن حدود 108 فرد مسلح از جمله 18فرمانده میدانی آنان کشته و بیش از 408 فرد مسلح دیگر زخمی شدند که بیشتر آنان در بیمارستانهای اسرائیل تحت درمان قرار گرفته اند و  علاوه بر این، تعداد زیادی تانک و خودروهای افراد مسلح نیز منهدم شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار