درویش مطرح کرد؛

بیش از 85 درصد تولیدات مترو داخلی می شوند/ برای ساخت مترو یک ریال هم از دولت پول دریافت نکردیم

مدیر عامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه دولت قول تامین هزینه ساخت هزار و 204 واگن مترو را داده است، گفت: بر همین اساس و با توجه به هدف گذاری‌های ما 85 درصد تولیدات داخلی می شوند.

بیش از 85 درصد تولیدات مترو داخلی می شوند/ برای ساخت مترو یک ریال هم از دولت پول دریافت نکردیمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هابیل درویش مدیر عامل شرکت مترو تهران در مراسم بهره برداری از 58 دستگاه واگن متروی تهران و حومه و ورود اولین سری اتوبوس‌های جدید تک کابین و راه اندازی سیستم نوین اتوبوس‌های برقی که امروز (یکشنبه) در کارخانه واگن سازی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری از 58 دستگاه واگن مترو در کارخانه واگن سازی تهران هستیم که با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی امروز جامعه بیش از 280 هزار میلیون هزینه به مترو وارد شده که بر این اساس بیش از 200 هزار سفر به سفرهای مترو افزوده می‌شود.
 
وی افزود: واقعیت این است که از سال‌های قبل، زمان ویژه‌ای را برای تولید داخلی اختصاص دادیم و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را از سال های ‌گذشته شروع کرده و امروز خروجی و نتیجه خوبی را به دست آورده‌ایم.
 
درویش گفت: ساخت تجهیزات مترو در 3 بخش ساختمانی، تجهیزات ثابت و ناوگان و واگن مورد توجه است که خوشبختانه در بخش ساختمانی مترو توانستیم از بیش از 70 درصد تولیدات داخلی استفاده کنیم، همچنین در بخش ناوگان آن نیز بیش از 40 درصد تولیدات داخلی است.
 
مدیر عامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: با حمایت دولت قادر به تولید بیش از 80 درصد واگن‌های از تولیدات داخلی‌ خود خواهیم بود.
 
وی افزود: کارخانه واگن سازی تهران تنها کارخانه در ایران است که ناوگان مترو را راه اندازی می‌کند و توانسته بیش از 400 دستگاه واگن را تاکنون تولید کند، همچنین براساس طرح توسعه مترو ما قادر خواهیم بود که تا بیش از 600 دستگاه واگن را در این کارخانه تولید کنیم که نه تنها نیاز شهر تهران را تامین می‌کند،بلکه می‌تواند نیاز سایر شهرهای کشور را با قیمت مناسب تامین کند.
 
مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: امروز واگن‌های مترو فرودگاه مهرآباد نمونه موفقی از تولیدات داخلی کارخانه واگن سازی تهران است و  مدیران این کارخانه از جمله نادرترین و بهترین‌های واگن سازی هستند، مسئولیت ساخت واگن‌های فرودگاه مهرآباد را بر عهده گرفته و تولید کردند و امروز به مرحله بهره برداری و استفاده رسیده است.
 
درویش تصریح کرد: از دولت انتظار داریم که به این پروژه بزرگ و عظیم کمک نماید، چرا که تامین هزینه های آن از توان شهرداری خارج است و با توجه به اینکه در پایان نیمه اول سال 95 قرار گرفته‌ایم، تاکنون حتی یک ریال هم از دولت برای ساخت مترو پول دریافت نکردیم.
 
مدیر عامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: حدود 20  هزار نفر و صدها ماشین آلات به طور شبانه روزی در مترو فعال هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار