تهیه کننده «نفس»:

واقعی به سینمای جنگ بپردازیم

از گفتن یک سری واقعیت‌های جنگ نترسیم چون به طور قطع تبعات دارد.

محمدحسین قاسمی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در پاسخ به این سوال که تا چه حد جای سینما دفاع مقدس طی یک دهه اخیر در سینما خالی است؛ گفت: به طور معمول سینمای جنگ را به سه بخش تقسیم می‌کنند، ابتدا زمان جنگ، به شکلی که کارهای تبلیغاتی برای حضور و دفاع را بر عهده دارد، پس از این سینمایی می‎‌آید که اتفاقات رخ داده را تایید می‌کند و دوره بعدی که به نظرم کامل‌تر از دوره‌های قبلی است، جنگ را واقعی نشان می‌دهد و هنوز جای این سینما حس می‌شود.

وی افزود: اگر این دوره‌ها را به درستی پیش ببریم مردم هم همراه می‌شوند. به عنوان نمونه «شیار 143» جزو دسته سوم سینمای جنگ است و مردم هم از آن استقبال کردند.

این تهیه کننده در خصوص اینکه این روزها به چه نحو باید به سینمای دفاع مقدس پرداخت تا به سمت شعار زدگی نرود و باورپذیری بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: به طور کلی جنگ مقوله خوبی نیست و ما جزو ملت‌های ضد جنگ هستیم و آن را دوست نداریم. پس اگر قبول داریم که جنگی به ما تحمیل شده و در مقام دفاع برآمدیم و مردم ما به خوبی حضور پیدا کردند بیاییم واقعی به آن بپردازیم و از گفتن یک سری واقعیت‌های جنگ نترسیم چون به طور قطع تبعات دارد.

تهیه کننده «نفس» اظهار داشت: مگر می‌شود جنگ تبعات نداشته باشد. پس باید آن را واقعی نشان بدهیم و در حد زیاد سیاه نمایی نکنیم یعنی فقط برای استقبال مخاطب به بخش حماسی آن نپردازیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.