سرلشکر باقری در مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام خمینی(ره):

خدمت زیر بیرق رهبری، افتخار است/ایران آغازگر هیچ جنگی نیست/تلاش برای تضعیف نیروهای مسلح، بازی در زمین دشمن است/راهبرد دفاعی ما هوشمندانه و قاطع است

خدمت زیر برق رهبری فرمانده کل قوا برای نیروهای مسلح افتخار استفرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خدمت زیر بیرق رهبری فرمانده کل قوا برای نیروهای مسلح افتخار است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد باقری، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رژه نیروهای مسلح که در جوار بارگاه ملکوتی بنیانگذار انقلاب برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به ملت شریف ایران اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور تلاش‌ها و رشادت‌های ملت بزرگ ایران است.

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این مسئله که نیروهای مسلح تحت رهبری بزرگترین رهبر کشورهای مسلمان در حال خدمت به ملت ایران است و به حفاظت از مرزها می‌پردازد یک افتخار بزرگ است.

وی ادامه داد: هیچ گاه ملت ایران آغازگر یک جنگ نبوده و این مسئله نشان می‌دهد که این ملت همیشه صلح‌جو است که نمونه آن را می‌توانید در جنگ هشت ساله عراق علیه جمهوری اسلامی ایران مشاهده نمایید.

سرلشکر باقری تصریح کرد: دفاع مقدس یکی از بزرگترین برهه‌های تاریخی برای ملت ایران بود و به صورت آیینه‌ تمام نمایی از دفاع ملت ایران در جنگی بود که تمام دنیا در مقابل این کشور ایستاد و نتیجه جز شکست برای آنها نداشت که امروزه کشورهای دیگر نیز از این آیینه‌نما استفاده نماید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: دفاع مقدس ملت ایران باید عبرت کسانی باشد که از صدام و رژیم بعثی عراق با پول و سلاح حمایت کردند و حق همسایگی ما را بجا نیاروند هرچند مورد رأفت قرار گرفتند اما باید این توصیه را جدی بگیرند که هیچ گاه چه خود و چه به نیابت از آمریکا وارد مجادله با ایران نشوند.

باقری افزود: ما برای کسانی که زیر چتر آمریکا و با پشت‌گرمی و همکاری رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی در پی ایجاد ناامنی و ناپایداری در ایران و منطقه‌ای‌مان هستند آینده‌ای بهتر از صدام پیش بینی نمی‌کنم. دشمنان ملت ایران جنگ تحمیلی 8 ساله‌ای را برای ملت ایران طراحی و اجرا کردند و اما این دفاع مقدس به نقطه شکوفایی و درخشندگی خوداتکایی و اعتماد به نفس و حتی اگلویی برای کشورهای دیگر شدند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس موجب مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی در منطقه راهبردی غرب آسیا شد، در واقع جنگی که با یک غافلگیری و تجاوز ناجوانمردانه موجودیت را نشانه گرفته بود، یک فرصت راهبردی برای نمایش پایمردی‌ها و توانمندی ‌های نظام و ملت ایران در دفاع از استقلال و  تمامیت ارزی و آرمان‌های بلند اسلامی مبدل گردید.

رئیس کل ستاد نیروی مسلح تأکید کرد: ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس نه تنها با ارابه جنگی یک کشوری به نام عراق می‌جنگیدند بلکه با یک ائتلاف بین‌المللی از شرق و غرب جنگید با پول و  اطلاعات امریکایی‌ها، میراژ فرانسوی، تانک انگلیسی، سلاح شیمیایی آلمانی، پول و دلار سعودی و امارات و سربازان مزدور مراکشی اردنی و مصری جنگیدیم. دفاع مقدس نمونه کم نظیر حق با باطل و مظلوم با ظالم بود.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه هر تلاشی برای تضعیف توان نظامی "نادانی و بازی در زمین دشمن" است، تاکید کرد: تمام تحرکات دشمن در منطقه تحت رصد دقیق است.

وی تصریح کرد: راهبردها و برنامه‌های دفاعی نیروهای مسلح ایران هوشمندانه و دقیق و متناسب با تامین امنیت در داخل و خارج از کشور و پاسخگویی سریع، قاطع، به موقع و موفق به تهدیدات جبهه دشمن طراحی و پیش‌بینی شده است.

سرلشگر باقری افزود: این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که آمادگی‌های دفاعی در طراز ایران اسلامی و در سطح قابل قبولی است.

وی افزود: دشمنان این توصیه را جدی بگیرند که خود و یا به نیابت از آمریکا وارد مجادله با ایران نشوند و این فکر را از سر خود بیرون آورند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دشمنان ملت ایران جنگ تحمیلی را طراحی کردند اما این دفاع مقدس به نقطه شکوفایی و درخشندگی ملت ایران تبدیل شد و اعتماد به نفس ملت تبدیل شد و الگویی ملل مختلف در جهان گردید و موجب پدید آمدن مقاومت اسلامی شد.

وی با اشاره به تجاوز هشت ساله دشمن به خاک میهن عزیزمان عنوان داشت: دشمنان با تجاوز به خاک کشورمان در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی را نشانه گرفته بودند و این دوران به پایمردی‌ها و توانمندی‌ و انقلابی بودن ملت ایران در آرمان‌های دفاع مقدس مبدل گردید. ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس علاوه بر جنگ با عراق با یک ائتلاف بین‌المللی می‌جنگید که نمونه‌ای از آن می‌توان به موشک‌های شوروی، سلاح‌های شیمیایی آلمان، پول و دلار کشورهای مرتجع منطقه و سربازان اردنی و مصری و ... اشاره کرد؛ در واقع جنگ بین مظلوم با ظالم بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ایران در طول جنگ هشت ساله دفاع مقدس با مقاومت خود دشمنان را زمین‌گیر کرد و به ناامیدی کشاند در طول تاریخ ملت‌های جهان سابقه ندارد که یک کشور با چنین مشکلاتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ طولانی ائتلافی بین‌المللی را پشت سر بگذارد و وجبی از خاکش را از دست ندهد.

سرلشکر باقری ادامه داد: دوران دفاع مقدس افتخاری است برای نسل انقلابی ملت ایران با رهبری امام خمینی و پس از ایشان مقام معظم رهبری پربرجا  و تاریخی ماند ذره‌ای از استقلال و تمامیت کشور مورد آسیب قرار نگرفت. دفاع مقدس موجب شد تا مفاهیم ارزشی اسلامی سرلوحه کشور قرار گیرد و جهاد اکبر و اصغر تلفیق شود و روحیه مقاومت در کشور و ملت‌های منطقه سوریه عراق لبنان و ملت‌های دیگر سایه افکند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: عملیات‌های پیروزمندانه دریایی زمینی هوایی قوای نیروهای مسلح و بسیج در صحنه و جهاد سازندگی فداکار و نیروهای انقلابی به وجود آورنده این صحنه‌های پرافتخار بوده و رزمندگان در دوران دفاع مقدس به این باور و خودباوری رسیدند که چگونه بر روی پای خود بایستند و خودسازندگی کنند و با روش‌های متکی به خود وارد نبرد با دشمنان شده و پیروزی نهایی را رقم بزنند.

وی با اشاره به وحدت و هماهنگی و تعامل نیروهای مسلح افزود: این هماهنگی بین نیروهای مسلح وجود دارد  که از استقلال و تمامیت ارضی و دفاع از آرمان انقلاب  اسلامی تحت فرماندهی رهبری معظم انقلاب دفاع کند.

سرلشگر باقری ادامه داد: راهبردهای نیروهای مسلح ایران هوشمندان متناسب با تامین امنیت داخل و خارج و پاسخگوی سریع پیش بینی شده است به گونه‌ای آمادگی دفاع در سطح قابل قبول برقرار است. تجربه 38 ساله گذشته بویژه دفاع مقدس موجب شده که در عرصه حوزه‌های دفاعی و سامانه‌های روز دفاعی، نیروهای مسلح آمادگی کامل دارند تا مسیر ارتقا خود را پیش ببرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، ستاد کل ، مسلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار