ارومیه؛

افتتاح پارك عمومی ونمایشگاه بین المللی و آغاز عملیات احداث یك باب هتل 5 ستاره در ماكو

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری کشور ؛ پارک عمومی و نمایشگاه بین المللی ماکو افتتاح شده و عملیات اجرایی یک باب هتل 5 ستاره در این شهرستان آغاز شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با حضور  سعادت استاندار آذربایجان غربی، ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد ، رییس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و همچنین مردم منطقه ، ساختمان نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

پروژه نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو دارای سه بخش ساختمان اصلی ، بخش اداری و ساختمان تاسیسات می باشد.

مبلغ اولیه پیمان برای احداث این پروژه ، ۶۹ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال بوده است.

مسعود سلطانی فر که در آئین افتتاح این پروژه ها حضور داشت گفت : شهرستان ماکو دارای قابلیت ها و پتانسیل های زیاد گردشگری و جذب توریسم خارجی است و زیرساخت ها و امکانات زیربنایی هم باید متناسب با آن ایجاد شود .

وی افزود : با توجه به این استعداد های موجود ما انتظار داریم تا پایان برنامه ششم توسعه این شهرستان باید حداقل 10 الی 12 هتل احداث شود .

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور نیز در این مراسم گفت :مناطق آزاد را پایلوتی می دانیم برای اجرای چشم اندازهای ایران 1404 و از همه نهادهای اجرائی ، وزارت بهداشت ، وزارت آموزش و پرورش و دیگر ارگانهای دولتی و خصوصی از جمله بانکداری سازمان های اقتصادی و صنعتی و غیره ..تا تجربیات و الگوهای خود را در این مناطق آزاد به مثابح ظهور به اجرا برسانند.

اکبر ترکان اظهار کرد : ما نمی خواهیم در مناطق آزاد دنباله رو سیاست هایی باشیم که در همه نقاط کشور بکار برده می شود ، مناطق آزاد محل اجرا و بکارگیری الگوهای نو ، جدی ، خلاقانه و به روز در زمینه های مختلف اقتصادی تجاری و گردشگری و غیره می باشد .

وی در ادامه افزود : ما مامور به تجربه ی نو هستیم و ماموریت داریم اهداف چشم انداز های 1404 را در قطعات کوچک ( مناطق آزاد )عملیاتی کرده و بعنوان الگو آن را به سرزمین اصلی ( کل کشور ) تامین دهیم .

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در بازدیدی که از این منطقه داشتیم کاملا فضای این شهر از نظر اقتصادی – خدماتی - - عمومی پیشرفت کرده و چهره ی شهر دگرگون شده است .

مسعود پزشکیان تصریح کرد : با این حال ما اگر در پی بهترین ها هستیم باید بهترین الگوهاو ایده ها را نیز بکار ببریم و این ممکن نخواهد بود جز با بهره گیری از مشاوران بین المللی و کارشناسان زبده.

وی افزود : کار سخت الان این است که باید مملکت را ساخت و این کار هم صرفاً در چهارچوب سازوکار عقلانی و منطقی امکان پذیراست .

در پایان این مراسم با اهداء لوح از آقایان مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.