سرنوشت ریاست حزب کارگر انگلیس امروز مشخص می‌شود

حزب کارگر انگلیس امروز انتایج نتخابات برای تعیین ریاست جدید را اعلام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز؛ حزب کارگر انگلیس امروز نتایج نهایی انتخابات ریاست این حزب را اعلام می‌کند؛ اما تمام پیش بینی‌ها از پیروزی مجدد "جرمی کوربین" در این انتخابات حکایت می‌کند.

قرار است نتیجه انتخابات ریاست حزب کارگر پیش از ظهر امروز به وقت محلی در اجلاس سرتاسری این حزب در شهر لیورپول اعلام شود.

حزب کارگر انگلیس 640 هزار نفر عضو واجد رای دهی دارد که تا 21 سپتامبر ( 31 شهریورماه) فرصت داشتند از میان  دو نامزد - جرمی کوربین و اسمیت اون -  یک نفر را انتخاب کنند.
پیش‌بینی‌های اولیه حاکیست، به لطف جوانانی که اخیرا به حزب کارگر پیوستند، کوربین  از شانس بالاتری برخوردار است و احتمالا حدود 65 درصد از آرا را به دست خواهد آورد.
جالب آنکه در آستانه انتخابات ریاست حزب کارگر، فقط در مدت 48 ساعت، 180 هزار نفر با پرداخت تعرفه 25 پوندی به عضویت حزب کارگر درآمدند.

 گفته می‌شود اعضای جدید حزب کارگر از طرفداران جناح چپ و کوربین هستند. جرمی کوربین در انتخابات ریاست حزب کارگر در سال گذشته میلادی توانسته بود، 59 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. 

انتخابات پیش از موعد ریاست حزب کارگر، به دلیل استعفای اکثر اعضای کابینه سایه و رأی عدم اعتماد اکثر نمایندگان پارلمانی این حزب به جرمی کوربین صورت گرفت.

حزب کارگر انگلیس 27 فوریه سال 1900 میلادی( 160 سال پیش) پایه گذاری شد و در حال حاضر دومین حزب بزرگ این کشور و اصلی‌ترین حزب مخالف در مقابل دولت محافظه کار ترزا می شناخته می‌شود. 

این حزب هم اکنون از 650 کرسی مجلس عوام، دارای 230 کرسی، از 798 کرسی مجلس اعیان دارای 209 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا، دارای 20 کرسی است . 
براساس نتایج نظرسنجی اخیر روزنامه تایمز، جرمی کوربین در انتخابات ریاست حزب کارگر 62 درصد آرا و تنها رقیبش اون اسمیت  38 درصد از آرا را به دست خواهند آورند. 

کوربین از سوی نمایندگان پارلمانی شورشی حزب کارگر متهم به ناتوانی درارتباط گیری با رأی دهندگان در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) و درنتیجه نداشتن بخت پیروزی در انتخابات سراسری سال 2020 میلادی شده بود. 

وی همچنین از سوی آنها متهم شده بود که نتوانسته است نقش مؤثری در همه پرسی 23 ژوئن که منجر به برکسیت شد، ایفا کند. 
کوربین در جریان انتخابات رقابت ریاست حزب کارگر در سپتامبر سال گذشته میلادی که در آن چهار نامزد شرکت داشتند، توانسته بود ریاست حزب را با کسب اکثریت آرا به دست گیرد؛ اتفاقی که تقریبا هیچ کس در انگلسیس انتظارش را نداشت.

کوربین در این مدت علاوه بر تبلیغات منفی جناح محافظه کار و رسانه‌های آنها به ویژه دیلی میل و دیلی تلگراف، از سوی هم حزبی‌هایش نیز تحت فشارهای مختلف بوده است. "تونی تراورز،" کارشناس و استاد مدرسه اقتصاد انگلیس، معتقد است حزب کارگر شبیه به یک خانواده غمگین و مفلوک است که برای همزیستی با یکدیگر تلاش می‌کنند.

برای هواداران کوربین این یک بخت حتمی است تا نسخه جدیدی از دیدگاه حزب کارگر را با ریاست کوربین ارائه به دست آورند. هواداران حزب کارگر قصد ندارند رئیس دیگری مانند "تونی بلر،" نخست وزیر پیشین این کشور، برای حزب کارگر انتخاب شود. بلر سه دوره در انتخابات ریاست حزب به پیروزی رسید؛ اما در مسائل اساسی و حساس کشور بی‌توجه بود. بلر بود که با همراهی آمریکا، انگلیس را وارد جنگ عراق کرد. 

درصورت پیروزی قاطع مجدد کوربین در انتخابات ریاست حزب کارگر، وی با کسب مشروعیت قوی ناشی از انتخابات قادر خواهد بود، علاوه بر فرونشاندن مخالفت‌های درون حزبی و انضباط بخشیدن به این حزب، به صورت قوی‌تر در برابر حزب محافظه کار که با آمدن "ترزا می" تهاجمی‌تر شده است، ظاهر شده و نظراتش خصوصاً نظرات چپ گرایانه‌اش را در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی پیش برد.

جرمی کوربین جمعه شب در یک پیام ویدئویی که در توییتر منتشر شد، گفت صرف نظر از نتیجه انتخابات ریاست حزب کارگر، این حزب برای پیشبرد جنبش کارگری لازم است که متحد و یکپارچه شود.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارزار انتخاباتی‌اش در جریان انتخابات ریاست حزب کارگر، گفت: این کارزار که منجر به شبکه های جدیدی شد، می تواند در انتخابات عمومی سال 2020 میلادی به کار گرفته شود .

کوربین وعده داد حزب کارگر تحت ریاست وی قادر است در انتخابات عمومی سال 2020 میلادی، حزب محافظه کار را شکست دهد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار