یزد،

بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند مساعدت خیران

630 بیمار خاص در یزدنیازمند مساعدت خیران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن علیزاده مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: 630 بیمار خاص و صعب العلاج در این استان به دلیل هزینه های بالای بیماری، نیازمند مساعدت خیران هستند.

علیزاده افزود: 68 بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به هموفیلی، ام اس، تالاسمی، پیوند کلیه و دیالیزی و همچنین 562 بیمار صعب العلاج مبتلا به بیماری های شدید پوستی، داخلی، ریوی، سیستم ایمنی، عفونی حاد، دیابت مزمن و عوارض ناشی از آن، مزمن روانی، مزمن چشم، اختلالات عصبی مزمن، بیماریهای قلبی و عروقی، اختلالات شدید حسی و حرکتی، بیماریهای شدید استخوانی و مفصلی، انواع سندروم ها، اقسام سرطان ها و بیماریهای مادرزادی تحت حمایت کمیته امداد هستند.

 وی ادامه داد:این نهاد در بسته بیمه مکمل به مددجویان خدمات ارزنده و متناسب با نیاز جامعه هدف را ارائه می کند و مددجویان در قالب این طرح از فرانشیز دارو، بستری، هزینه نگهداری سالمندان، آزمایشگاه بهره مند می شوند.

علیزاده گفت: بیمه درمانی نیز شامل مددجویانی است که دفترچه درمانی دارند، در این حوزه تنها مددجویان شهرهای بالای 20 هزار نفر از این خدمت بهره مند هستند. 

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) بعد از تصویب قانون بیمه همگانی به عنوان یکی از سازمان های اصلی چهارگانه بیمه انتخاب شده و پوشش بیمه پایه درمان، مکمل و حمایت همه جانبه از اقشار آسیب پذیر و قشر ضعیف جامعه را در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد اضافه کرد: این نهاد خدمات مختلفی بهداشتی ودرمانی را در قالب هزینه نگهداری از بیماران نیازمند ، هزینه لوازم پزشکی مصرفی و تجهیزات توانبخشی، ارتقا شاخص های بهداشتی مددجویان، پرداخت فرانشیز هزینه های بستری و سرپایی مددجویان، طرح تغذیه کودکان زیر شش سال در بهبود شرایط زندگی مددجویان ارایه می دهد.

علیزاده تعداد بیمه شدگان زیر پوشش را 10 هزار و 752 نفر اعلام کرد و افزود: در سالجاری هشت میلیارد و 475 میلیون ریال در زمینه هزینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت هزینه شد و این در حالی است که این نهاد در سال گذشته 38 میلیارد و 487 میلیون ریال در این بخش برای مددجویان هزینه کرد. 

وی با بیان اینکه امسال یک میلیارد ریال توسط نیکوکاران یزدی در طرح شفا به بیماران تحت پوشش کمک شد تصریح کرد: طرح شفا طرحی است که بر اساس آن مردم خیر اندیش می توانند به عنوان حامی ، تامین مالی بخشی از هزینه های معالجه و درمان بیماران خاص، صعب العلاج وپر هزینه که نیازمندی آنها به تایید اداره پذیرش و مددکاری امداد رسیده است را متقبل شوند.

وی گفت: در این حالت که حامی خیر، متعهد می شود بصورت دائم و یا برای مدت مشخص، ماهیانه مبلغی را به بیمار تحت حمایت خود و یا بیمارانی که بنا به تشخیص مسئولان درمان کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات هستند پرداخت می کند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار