اردبیل؛

فعالیت 8 مدرسه روستایی با سیستم تک دانش آموزی در استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته ما در برخی از روستاهای منطقه سیستم تدریس برای تک دانش آموز و 2 دانش آموز را داریم که در این جهت 8 مدرسه روستایی آماده ارائه امکانات تحصیلی به تک دانش آموز در این مناطق هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ احمد ناصری با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای کم جمعیت استان مدارس 2 دانش آموزی نیز داریم، بیان کرد: در این راستا 37 مدرسه در مناطق محروم و روستایی برای تحصیل سیستم 2 دانش آموزی آماده ارائه خدمات تحصیلی و رفاهی هستند.

وی با اذعان به این موضوع که فراهم کردن زیرساخت های رفاهی و تحصیلی در برخی از بخش های استان نیاز مبرم مدارس روستاهای اردبیل است، افزود: برای ارتقای سطح تحصیل در روستاها و برخی مناطق محروم نیاز است تا تمامی امکانات رفاهی و تحصیلی اعم از آماده سازی مسیر مدرسه، کمک هزینه خرید لوازم التحریر و دیگر امکانات ملزم فراهم شود.

ناصری گفت: نظارت بر روند ثبت نام در سطح مدارس استان نیز به کار گرفته شده است که در این راستا تا به امروز هیچ گونه گلایه یا شکایتی از سوی والدین دانش آموزان به مرکز ارائه نشده است و اگر نیز در برخی از بخش ها بوده به جد به شکایات ارائه شده توسط آموزش و پرورش نواحی پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه رعایت انضباط مالی از ابتدای تیرماه به کلیه مدارس استان اعلام شده است، افزود: در این راستا نیز در تمامی مدارس بازرسانی حضور داشتند تا از نزدیک در جریان رعایت موازین و انضباط مالی در روند ثبت نام از دانش آموزان را شاهد بوده و رصد کنند.

افزایش 4 درصدی ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از افزایش 4 درصدی ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان اردبیل نسبت به سال گذشته خبر داد.

احمد ناصری با اشاره به اینکه ثبت نامی ها از دانش آموزن در سطح استان برای سالتحصیلی 95-96 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 4 درصدی داشته است، بیان داشت: امسال بیشترین ورودی های سالتحصیلی در دوره ابتدایی بوده است که در دوره پیش دبستانی نیز شاهد کاهش ورودی هستیم.

وی با اشاره به دانش آموزان مشغول به تحصیل در سالتحصیلی جدید در هر دوره، افزود: در سالتحصیلی جدید از تعداد 196 هزار و 182 نفر ثبت نام کننده 115 هزار و 852 نفر در دوره ابتدایی، 48 هزار و 709 نفر در دوره اول متوسطه و 30 هزار و 217 نفر در دوره دوم متوسطه ثبت نامی داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: باتوجه به فعال شدن مراکز پیش دبستانی در مناطق مختلف استان اردبیل این امر از حیطه اداری آموزش و پروش خارج بوده و به بخش های خصوصی واگذار شده است که در این مقطع نیز طبق گزارشات ارائه شده از سوی مراکز آموزشی خصوصی امسال بیش از یک هزار و 404 نفر ثبت نامی در سطح استان اردبیل داشتیم.

ناصری افزود: در دوره دوم متوسطه 12 هزار و 359 نفر در پایه دهم ثبت نامی داشتیم که از این تعداد 8 و 26 صدم درصد در رشته ریاضی و فیزیک، 33 و 6 دهم درصد در رشته علوم تجربی، 24 و 37 صدم درصد در رشته علوم انسانی و 35 صدم درصد در رشته معارف و دین اسلامی به تحصیل در مدارس استان خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: در مناطق روستایی نیز عملکرد ثبت نامی و جذب دانش آموزان تا به اکنون خوب ارزیابی شده است که ما در نظر داریم با به کارگیری روش های تحصیلی جدید در مناطق محروم و روستایی دانش آموزان این مناطق را نیز از سواد عمده برخوردار سازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به پوشش طرح تعالی مدارس استان اردبیل نیز عنوان کرد: دوره اول متوسطه 46، دوره دوم متوسطه به بالا 23، کاردانش و فنی حرفه ای 8 و عشایر 13 درصد تحت پوشش طرح تعالی بوده و به عنوان مدارس رتبه برتر شناخته شده است.

ناصری با بیان اینکه امسال در 12 هزار کلاس درس برای تحصیل دانش آموزان در مدارس سطح استان ساماندهی شده است، افزود: در این راستا در برنامه داریم با ساماندهی 12 هزار کلاس درس در 3 هزار و 200 مدرسه سالتحصیلی جدید در استان را آغاز کنیم.

یکی از خریداران لوازم التحریر در سطح استان گفت: باتوجه به اینکه امسال بیشتر لوازم التحریر ارائه شده در فروشگاه ها و مراکز خرید بیشتر تمایل به شخصیت های داستانی کشورهای بیگانه و غربی دارد سلیقه های دانش آموزان نیز مطابق با کیفیت این نوع محصولات به آن سمت سوق یافته است.

وی حمایت از تولیدات داخلی را وظیفه هر ایرانی دانست و افزود: باتوجه به اینکه فرزندان ما بیشتر متمایل به استفاده از تولیدات کشورهای غربی هستند اما والدین در این زمینه وظیفه دارند تا با ارضای فرزندان خود به روی آوردن آن ها به تولیدات داخلی مشوق اصلی باشند.

معاون آموزشی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: باتوجه به اواخر تابستان و نزدیکی آغاز مهرماه و نیز با افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر، طرح نظارتی نوشت افزار سالتحصیلی 95-96 تا دهم مهرماه در سراسر استان اجرا خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از برخی سو استفاده های احتمالی عرضه کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر است، افزود: حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت ها و بروز تخلفات احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با حضور بیش از 45 بازرس صنعت و معدن و ناظران افتخاری مراکز، فروشگاه ها و بازارهای عرضه و فروش کیف، کفش، لوازم التحریر و لباس فرم مدارس رصد و با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

معاون آموزشی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در آستانه بازگشایی مدارس مانورهای مشترک نظارت و بازرسی در سطح استان و با حضور دستگاه ها و نهادهای مرتبط همانند تعزیرات حکومتی، استاندارد و اصناف در حال برگزاری است.

احمدی در خصوص خرید لوازم التحریر در سطح استان توسط هر دانش آموز نیز اظهار داشت: به ازای هر دانش آموز در سطح استان اردبیل و ثبت نام کنندگان تا به امروز بر اساس میانگین 20 هزار تومان برای هر نفر تاکنون بیش از 3 میلیارد و 923 میلیون تومان خرید لوازم التحریر در استان اردبیل داشته ایم.

وی با بیان اینکه تولیدات کشورهای غربی مد و سمبل فرهنگ های غیراسلامی و در برخی مواقع نامتوازن با فرهنگ اسلامی است، یادآور شد: باتوجه به اینکه روی آوردن دانش آموزان به لوازم التحریر با شکل و شمایل شخصیت های کشورهای غربی باید توجه داشت که تولیدات داخلی نیز باید با ارتقای سطح کیفیت خریدارانی در سطح کشور و استان داشته باشد که نیاز است در این زمینه فرهنگ سازی خوبی نیز انجام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.