نمایش «خواب زمستانی» با ترکیبی از سبک رئالیستی و فرم در قالب انسان روی صحنه می‌رود.

لیلی عاج کارگردان نمایش «خواب زمستانی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص موضوع نمایش خود گفت: یک اثر سه اپیزودی است که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و ادامه‌ی ماجرا به داستان قبلی آن متصل می‌شود، از طرفی این داستان سبک اجتماعی و معمایی را دنبال می‌کند.

وی افزود: داستان در مورد خانواده‌ای است که مشکلات اقتصادی دارند و پدرشان ورشکست شده است، از طرفی مقدار پول اندکی را هم که در موسسه مالی گذاشته بودند باز بعلت ورشکستگی از دست داده‌اند.

عاج در خصوص انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: زمانیکه نمایشنامه‌ای نوشته می‌شود ریشه‌ای از چندسال قبل دارد که موضوع این داستان هم به روزهای سخت مالی گذشته خودم و اکثر مردمی که با آن دست و پنجه نرم کرده بودند، برمی گردد.

کارگردان نمایش «خواب زمستانی» در خصوص شیوه اجرایی اثر خود اظهار داشت: همیشه سعی کرده‌ام اجرای نمایشم صرفا رئالیسم نباشد و با حرکات فرم ترکیب کرده‌ام. به طور مثال برای زمان شخصیتی را در نظر گرفته‌ایم که تماشاگران آن را ببینند و گذشت زمان را بیشتر درک کنند اما در دنیای خودمان ما زمان را بعنوان شخصیت نمی‌بینیم که وجود این کار نمایش را جذاب‌تر می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص تئاتر مولوی و جایگاه آن گفت: از آنجایی که بالای تئاتر مولوی فقط تئاتر دانشگاهی نوشته شده فقط دانشجوها و اهالی تئاتر آن را می‌شناسند به همین منظور آنطور که می‌بایست از آثار نمایشی این سالن استقبال نمی‌شود اما امیدوارم با بازگشایی دانشگاه‌ها و ترم جدید استقبال بیشتر شود.

گفتنی است نمایش «خواب زمستانی» در سالن کوچک مولوی از 4 الی 30 مهر ساعت 19 روی صحنه می‌رود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار