پیش‌بینی کاهش رشد تجارت جهانی به 1.7 درصد/رکود در چین و افت سطح واردات به آمریکا از مهم‌ترین علل

پیش‌بینی جدید سازمان تجارت جهانی از کاهش رشد تجارت در جهان تا پایان سال جاری میلادی خبر می‌دهد.

پیش‌بینی جدید سازمان تجارت جهانی/رشد تجارت در جهان به 1.7 درصد کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی؛ سازمان تجارت جهانی امروز سه‌شنبه در گزارشی جدید پیش‌بینی خود از رشد تجارت در جهان را تغییر داد و اعلام کرد رشد تجارت جهانی در سال جاری میلادی از یک‌سوم آنچه پیش‌بینی شده بود فراتر نخواهد رفت. رکود اقتصادی در چین و افت سطح واردات به آمریکا از مهم‌ترین دلایل تغییر پیش‌بینی این سازمان از رشد تجارت در جهان است.

بر این اساس، سازمان تجارت جهانی در ماه آوریل رشد تجارت در جهان تا پایان سال 2016 را 2.8 درصد پیش‌بینی کرده بود. این در حالی است که در پیش‌بینی جدید این سازمان، رشد تجارت در جهان تا پایان سال جاری میلادی از 1.7 درصد بیشتر نخواهد شد که در 15 سال گذشته بی‌سابقه است.

روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان تجارت جهانی در گزارش چشم‌انداز شش‌ماهه خود با اشاره به این ارقام آن را زنگ خطری برای دولت‌ها دانست و اظهار داشت: سیاست‌های اشتباه دولت‌ها می‌تواند به وخیم‌تر شدن اوضاع منجر شود. با یک نظام تجاری آزاد نه‌تنها می‌توان اشتغال را رونق بخشید بلکه می‌توان به رشد اقتصادی و توسعه نیز امیدوار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار