قربانی در انتقاد به گزارش مرکز پژوهش‌ها:

گزارش های این مرکز باید به موقع و به روز باشد

نماینده آستانه اشرفیه گفت: گزارش مرکز پژوهش ها باید مستقل و کارشناسی شده باشد اما گاهی تحت تاثیر فضایی در مجلس و یا نهادی قرار می‌گیرد.

میرحسینی/ خالقی// گزارش های این مرکز باید به موقع و به روز باشد/ تحت تاثیر فضایی در مجلس و نهادها قرار نگیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه طی اظهارات خود نسبت به قرائت گزارش مرکز پژوهش‌ها از صحن علنی امروز چهارشنبه هفت مهر ماه گفت: انتظار داریم گزارش مرکز پژوهش‌ها به موقع و به روز باشد نه آنکه تنها در روزی که طرح و لایحه‌ای به مجلس می‌آید به عنوان یک برگه بر روی میز نمایندگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بنده پیشنهاد می‌کنم به جای ارائه گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها به صورت چاپی به شکل فایل الکترونیکی ارائه شود با کاهش هزینه‌ها بیشتر در دسترس باشد.

قربانی با بیان اینکه گزارش‌های مرکز پژوهش‌ به صورت مستقل، کارشناسی و میدانی باشد، تصریح کرد: گاهی این مرکز تحت تاثیر فضایی در مجلس و یا نهادهایی قرار می‌گیرد که این امر به گزارش‌ها آسیب‌ می‌زند.

نماینده آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه تلفیق علم و دانش در تدوین گزارش‌ها بسیار مهم است، بیان داشت: این موضوع باید مورد توجه مرکز پژوهش‌ها قرار بگیرد، بسیاری از نمایندگان تحصیل کرده و با تجربه هستند که استفاده ای از آنها موثر است.

وی ادامه داد: در گزارش مرکز پژوهش‌ها از 200 قانونی که در مجلس نهم تصویب شده بود 55 عدد آن جدید بود، گفت: اما مهم اولویت‌بندی در قانون‌نویسی است مانند بحث اقتصاد مقاومتی، معیشت و اشتغال که باید در گزارش مورد توجه قرار می‌گرفت.

قربانی با تاکید بر اینکه گندم و برنج دو محصول عمده و استراتژیک کشور است، گفت: ما در بخش گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و باید تلاش کرد در بحث برنج نیز به این حالت برسیم اما مدیریت آب در وزارت نیرو وجود نداشته و هیچ استراتژی خاصی ندارد.

نماینده آستانه اشرافیه تاکید کرد: مرکز پژوهش‌ها در این مورد کمک کند، همچنین رشد بهره‌وری در برنامه چهارم و پنجم قرار بود به 3 درصد برسد که این امر میسر نشد.

وی خاطرنشان کرد: 15 میلیارد تومان قاچاق در کشور آسیب جدی به تولید زده که باید آن را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کنترل کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مستقل ، قربانی ، کارشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار