657 هزار نفر مشمول فراخوان بخشودگی جرائم دیرکرد صندوق رفاه/ دانشجویی با 28 میلیون تومان بدهی به صندوق

رییس صندوق رفاه دانشجویان از جزئیات فراخوان بخشودگی 100 درصدی جرائم دیرکرد دانش آموختگان و آماری از تعداد و میزان بدهی آنها خبر داد.

ذوالفقار یزدانمهر رییس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در راستای مصوبه هیات امنا، طرح بخشودگی 100 درصدی جرائم دیرکرد دانش آموختگان را به مناسبت هفته دفاع مقدس شروع و مرکز ارتباط (پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع) با دانشجویان و دانش‌آموختگان صندوق را افتتاح کردیم تا با تعامل موثری کار پیش رود.

وی با بیان اینکه این فراخوان تا 15 مهرماه ادامه دارد، افزود: بعد آسیب شناسی از وضعیت صندوق، حدود 430 میلیارد تومان مطالبات سنواتی داشتیم که با فراخوان سال گذشته و همکاری دانش آموختگان حدود 100 میلیارد تومان آن وصول شد که درقالبهای دیگر تحت عنوان تسهیلات جدید به دانشجویان نیازمند پرداخت می کنیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: امیدواریم در این فراخوان هم بتوانیم با وصول بخش عمده ای از مطالبات، در بحث ارتقای خدمات رسانی توام با کرامت انسانی بیش از پیش عمل کنیم.

یزدانمهر با اشاره به 189 میلیارد تومانی که بلاتکلیف است، اعلام کرد: این خلا قانونی بدین صورت بود که برخی از دانشجویان یا دفترچه نگرفتند یا بعد فارغ التحصیلی مراجعه نکردند و یا دچار سنوات طولانی مدت شدند.

وی ادامه داد: با شناسایی دانش آموختگان بدهکار برایشان پیامک اطلاع رسانی داده می شود و آنها با مراجعه به مرکز می توانند در این فراخوان با بخشش 100درصدی جرائمشان اصل بدهی خود را پرداخت می کنند.

به گفته رییس صندوق رفاه دانشجویان، 657 هزار نفر مشمول این فراخوان می شوند که بالاترین بدهی مربوط به یک دانشجوی مقطع دکتری با 28 میلیون تومان بدهی است، البته عمده بدهی ها بین 400 تا یک میلیون تومان هستند.

یزدانمهر با اشاره به تمهیدات صندوق برای جلوگیری از زاید شدن بدهی دانشجویان و دانش آموختگان بیان کرد: بانک اطلاعاتی خود را تکمیل کردیم و در حال حاضر تمام اطلاعات (از اطلاعات فردی گرفته تا دسترسی به ضامن ها) هر دانشجویی که در سامانه ثبت نام می کند،اسکن می شود که با این اقدام قطعا مشکلات سال‌های 56 تا 84 دیگر تکرار نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار