قزوین؛

تدوین اطلس وضعیت زنان و خانواده

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت : تدوین اطلس وضعیت زنان و خانواده در سال پایانی برنامه پنجم توسعه اجرایی خواهد شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ شهیندخت مولاوردی در جمع بانوان استان  با بیان اینکه  مبنای برنامه ریزی برنامه ششم این اطلس خواهد بود افزود : کاهش سرمایه اجتماعی در حوزه زنان کاهش اعتماد به بنیان خانواده را در بر خواهد داشت که با تدوین برنامه های فرهنگی در پی افزایش اعتماد و مشارکت زنان در جامعه هستیم.

تدوین اطلس وضعیت زنان و خانواده

وی بیان کرد: در این دولت تلاش شده است تا برنامه ها و موصبات دولت قبل در حوزه زنان بررسی و اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: برای ترسیم اطلس وضعیت زنان و خانواده طرح های مصوب دولت قبل به اجرا گذاشته شد و برنامه های جدید در این حوزه تا حد زیادی تدوین و اجرایی شده است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم به سطحی از برنامه ریزی برسیم که بتوان آسیب های اجتماعی در هر منطقه شناسایی شود.

مولاوردی افزود: طی این مدت با حمایت های بیش از ۵۵۰ طرح پیشنهادی، ۲۵۰ طرح با هدف اشتغالزایی زنان، آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در کشور اجرایی شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه از افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: فزایش سن ازدواج، نرخ طلاق، عدم تمایل به ازدواج و فرزند آوری مشکلی سراسری است که امروزه بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده .

تدوین اطلس وضعیت زنان و خانواده

وی خاطرنشان کرد: جامعه ما جامعه ای سنتی است که نه تنها از نظر فرهنگی بلکه از نظر دینی و مذهبی نیز پذیرش این امر را ندارد و همین مسئله دو گانگی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

مولاوردی افزود: همین روند رو به رشد ، آسیب های اجتماعی زنان را در جامعه افزایش خواهد داد که نیازمند برنامه ریزی همه جانبه و هدفمند در همه عرصه هاست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: شناسایی مشکلات و آسیب های اجتماعی در چهارچوب ماموریت های معاونت امور زنان و خانواده با ساختارهای مشابه در حال اجرایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از عملکرد کلیشه ای و جلسه محور مهم ترین مباحثی است که می تواند اثر گذاری برنامه های فرهنگی را دو چندان کند.

مولاوردی تصریح کرد: با توجه به رویکرد اجتماع محور دولت یازدهم در دوره های آموزشی که در ۸ منطقه کشور داشتیم استان ها را با آسیب های اجتماعی مشابه در یک دسته قرار داده و این همکاری ها را در سه سطح دولت با دولت، دولت با سمن ها و سمن ها با سمن ها را طراحی کرده و شاهد نتایج رضایت بخشی نیز بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار