سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد:

عقب‌نشینی عربستان از مواضع نفتی خود

عربستان سعودی در تلاش برای خارج کردن رقبا از بازار نفت، خود نیز دچار زیان شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ امتیازات ارائه شده از سوی عربستان به منظور کاهش سهم نفت در بازار جهانی، نشان می دهد بزرگترین صادرکننده نفت در جهان به دلیل سیاست های خود تحت فشار قرار گرفته است.

منابع آگاه در مصاحبه با رویترز اظهار کردند اوپک در نظر دارد تا تولید نفت را به 32.5 میلیون بشکه، از 33.24 میلیون بشکه کاهش دهد. قرار است سطح تولید هر عضو این سازمان در ماه نوامبر مشخص شود.

سعودی ها در نوامبر سال 2014 تصمیم گرفتند تا به بازار نفت اجازه دهند تا بدون دخالت آن ها به تعادل برسد. این سیاست بر این اساس اجرا شد تا بسیاری از تولید کنندگان پرهزینه، همانند تولید کنندگان نفت شیل آمریکا، از بازار خارج شوند؛ اما به نظر می رسد استفاده از آن برای ریاض نیز مضراتی به همراه داشته است.

صندوق ذخایر ارزی عربستان سعودی در دو سال گذشته 20 درصد سقوط کرده و به 587 میلیارد دلار در ماه مارس رسیده است. عربستان ماه گذشته اعلام کرد حقوق وزرای خود را 20 درصد کاهش می دهد و بسیاری از مزایای کارمندان دولت را نیز حذف خواهد کرد.

در ماه آوریل، عربستان و روسیه در اجلاسی مشابه با الجزایر، گردهم آمده تا تولید خود را کاهش دهند؛ اما به دلیل مخالفت ایران با شرکت در این اجلاس این برنامه کنار گذاشته شد.

عربستان این بار قبل از گردهمایی الجزیره، موضع خود را بهبود بخشید و حتی اعلام کرد در صورت فریز افزایش تولید نفت ایران، حاضر است تولید خود را کاهش دهد.

هنوز مشخص نیست که چه شرایطی میان ایران و کشورهای تولید کننده نفت در ماه نوامبر مورد توافق واقع می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۵
ای بی شرف جنایتکر چندین میلون در ایران عراق افغانستان یمن سوریه لبنان پاکستان ترکیه فلسطین با پول نفت وبه بهانه نوکری به شهادت رسیدن
آخرین اخبار