شهردار ارومیه در مراسم روزآتش نشان؛

برای هر ۵۰ هزارشهروند ارومیه ای یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد می شود

شهردار ارومیه در مراسم روزآتش نشان گفت: برای هر ۵۰ هزارشهروند ارومیه ای در افق ۱۴۰۰ ، یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در آیین گرامیداشت روز آتش نشان که با حضور مقامات استانی و شهری در ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهرداری ارومیه برگزار شد، با تبریک 7 مهر؛ روز آتشنشان جانفشانی های آتش نشانان در انجام عملیات آتش نشانی را ستود و گفت: جانفشانی های آتش نشانان ارومیه مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در آموزش و تجهیزات باید به استانداردهای جهانی برسد، بیان کرد: شهرداری برنامه ویژه ای برای سازمان آتش نشانی دارد و شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه در سخت ترین شرایط مالی تجهیز سازمان آتش نشانی را در راس برنامه ها قرار داده است .

وی همچنین معیشت و رفاه آتش نشانان شهر ارومیه را از اولویت برنامه شهرداری ارومیه عنوان کرد .

شهردار ارومیه که در جمع آتش نشانان سخن می گفت، با تقدیر از سرعت عمل و عملکرد آتش نشانان در صحنه های عملیاتی اعلام کرد: میانگین زمان رسیدن آتش نشانان به محل وقوع حادثه 5 دقیقه می باشد.

حضرت پور در ادامه با اشاره به مقوله آموزش های امداد و نجات و اشاعه فرهنگ ایمنی، تاکید کرد: شهروندان باید از طریق آموزش سواد آتش نشانی را یاد بگیرند و در این بین آموزش های امداد و نجات و ایمنی به کودکان در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه های فرابخشی شهرداری در بخش ایمنی گفت: باید تعامل با سایر دستگاه های امداد رسان در ارومیه و استان آذربایجان غربی در اولویت سازمان آتش نشانی قرار گیرد.

شهردار ارومیه در پایان برای سلامتی آتش نشانان دعا کرد و از آنها خواست تا احتیاط کامل را در عملیات ها رعایت کنند و همچنین به معان خدمات شهری و مدیرعامل آتش نشانی دستور داد تا به سلامتی و ورزش آتش نشانان اهتمام ویژه داشته باشند.

گفتنی است در این مراسم مانورامداد ونجات و تخلیه مصدوم و مسابقه تخصصی ورزشی آتشنشانان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.