امام جمعه ارومیه؛

ضرورت بازگویی آموزه های اسلامی برای مردم در ماه محرم

درماه محرم باید عالمان دینی آموزه های اسلامی را برای مردم بازگویی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه در خطبه های پیش از نماز امروز با اعلام این مطلب افزود: نباید تنها به عزاداری کفایت کرد و قبل از انجام عزاداری باید عالمان دینی برای مردم سخنرانی کنند و آموزه‌های دینی و اسلامی را به مردم بازگو کنند و اگر این گونه نباشد مجالس عزاداری ناقص است و مباحث انقلابی نیز باید بازگو شوند چرا که امام حسین (ع) در راستای حفاظت از دین اسلام انقلاب کرد و جان خود و یاران خود را در این راه نثار کرد.

حجه الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: : درماه محرم باید تلاش خود را برای تبلیغ هر چه بیشتر دین اسلام و آموزه‌های مکتب حسینی در داخل و خرج کشور به کار گیریم و اجازه ندهیم تا آموزه‌های این مکتب تحریف شوند و اگر این گونه شود درصد بسیاری از دین مبین اسلام در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر از بین می‌رود.

وی تاکیر کرد: در عزاداری های ماه محرم باید مسائلی همانند زمان بندی برگزاری را در نظر گرفت و نباید سبب آزردگی خاطر مردم شویم چرا که این کار تمامی اعمال ما را بیهوده می‌سازد و و تمامی عزاداری‌ها جز روز عاشورا و تاسوعا در مساجد برگزار و از راه بندان جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در هفته نیروی انتظامی قرار گرفته‌ایم و جایگاه مامورین نیروی انتظامی بسیار بالا است چرا که امنیت و آرامش مردم را در راستای رضایت الهی برقرار می‌کنند.

وی افزود: در دیگر کشور‌ها نیروهای امنیتی و انتظامی در راستای اوامر حکام کشور گام برمی دارند و هدف جلب رضایت حاکمان است ولی در ایران اسلامی این گونه نیست و هدف نهایی جلب رضایت پروردگار متعال و آسایش مردم در تمام لحظات زندگی روزمره است.

حجه الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد:نیروی انتظامی باید با اقتدار عمل کند و در کنار اقتدار عزت داشته باشند و این عزت هنگامی به دست می‌آید که بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و در ایران اسلامی باید نیروهای انتظامی از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند و حدود الهی را رعایت کنند.

وی با اشاره به آغاز سرشماری نفوس ومسکن در کشور گفت:: آمارگیری نفوس و مسکن سال 95 شروع شده است و در مرحله اینرنتی به سر می‌بریم و بعد از این مرحله آمارگیری توسط مامورین سرشماری صورت می‌پذیرد و اگر به دنبال کشور توسعه یافته و آبادی هستیم باید اطلاعات و آمار درست را در اختیار مامورین قرار دهیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با آمارگیری نفوس و مسکن سال 95گفت: در سایه ارائه اطلاعات درست محققان، سیاست گذاران و برنامه ریزان کشوری می‌توانند تصمیمات صحیحی بگیرند چرا که پایه اطلاعات کشور آمارگیری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.