اصفهان؛

تعطیلی راه حل مناسب برای کاهش آلودگی نیست

عضو كميسيون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت در شرایطی که اقتصاد کشور در حال رکود است، به راهکارهایی از جمله تعطیلی در روزهای آلوده روی آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحید فولادگر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در سال جاری شاهد پائیز خشکی باشیم که طبیعتا آلودگی هوا در این فصل افزایش یافته، برنامه‌ریزی برای کنترل، کاهش آلودگی هوا و همچنین اجرای مفاد برنامه جامع کاهش آلودگی هوا بیش از پیش ضروری است.

وی افزود: طرح دولت مبنی بر تعطیلی در روزهای آلوده شاخص عدم انجام تکالیف دولت در راستای کاهش آلودگی هوا است که باید بر معاینه فنی خودروها، کنترل و جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده در شهر به خصوص در مرکز شهر، کنترل آلودگی صنایع و مشاغل آلاینده و مولد گرد و غبار باید توجه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهردار اصفهان تقاضا دارم تا گزارشی از فعالیت‌های خود در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی، نوسازی و بهسازی ناوگان، توسعه حمل و نقل غیرموتوری و توسعه فضای سبز ارائه دهد.

وی با ابراز تاسف از عدم اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: دولت در شرایطی که اقتصاد کشور در حال رکود است، به راهکارهایی از جمله تعطیلی در روزهای آلوده روی آورده و این موضوع نشان‌دهنده عدم توانایی دولت در انجام تکالیف است.

فولادگر عنوان داشت: رسانه‌ها و نماینده شهردار در ماه‌های اخیر توجه خوبی به تذکرات شورای اسلامی شهر اصفهان راجع به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل داشته‌اند و شهرداری اصفهان نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ارائه کرد.

وی در پایان تصریح کرد: از مقامات استان اصفهان درخواست می‌شود تا گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در رابطه با این 2 موضوع ارائه کنند و پیگیرجذب امکانات و اعتبارات ملی در این راستا باشند چراکه اکثر صنایع استراتژیک در استان اصفهان استقرار دارند و این شهر جانشین مدیریت بحران تهران است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.