معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتخاب دانشجویان این دانشگاه توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مراسم افتتاح پنج هزار متر مربع طرح‌های عمرانی همزمان با آغاز سال تحصیلی و تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه آزاد در واحد پردیس تهران شمال این دانشگاه برگزار شد.

طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح انتخاب دانشجوی نمونه برای اولین بار گفت: همه ساله با توجه به تولد شمسی حضرت امام در مهرماه هفته آفتاب مهر را داریم که تمام برنامه های فرهنگی را در آن مرور کرده و امسال هم برای اولین بار دامشجویان نمونه را در این هفته اعلام می کنیم.

وی با اشاره به هدف‌های عمده در انتخاب دانشجویان نمونه افزود: ارتقای سطح علمی و فرهنگی و تعریف چندبعدی دانشجویان (چرا که قطعا برای آینده ایران دانشجویانی موثر هستند که تمام ابعادشان شکوفا شده باشد) از جمله عمده ترین اهداف انتخاب دانشجو نمونه بوده است.

به گفته وی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در موضوع آزاداندیشی شکل می گیرد و برنامه ها مطابق با ضوابط پیش می رود در واقع یکی از دلایل ماندگاری  دانشجویان در دانشگاه آزاد نشاط، پویایی و محیطی آزاد است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بیان کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی و تجاری سازی علم،کسب حداقل معدل تعریف شده در نیمسال‌های تحصیلی، رعایت اخلاق و شئونات و فعالیت‌های موثر در حوزه قرآنی و اجتماعی و سیاسی و غیره از جمله مولفه های انتخاب دانشجویان نمونه بود.

وی ادامه داد: از 15 بهمن 94 تا 15 اردیبهشت 95 روند انتخاب در سطح دانشگاهی، از 15 اردیبهشت تا 16 خرداد 95 کار داوری از سوی کمیته مربوطه در سطح استانها انجام شد و نهایتا اسامی 81 نفر از بین 960 نفر به کمیته داوران در سازمان مرکزی اعلام شد.

هاشمی اضافه کرد: 2 دانشجو در مقطع کاردانی، 27 دانشجو در مقطع کارشناسی، 22 دانشجو در مقطع ارشد و 30 دانشجو در مقطع دکتری برگزیده شدند.

هاشمی با اشاره به واحدهای تحصیلی برگزیدگان مراسم دانشجوی نمونه که نهایتا 11 نفر انتخاب شدند،بیان کرد: 4دانشجو در مقطع دکتری واحد علوم تحقیقات، 3 دانشجو در مقطع کارشناسی از واحد قزوین، یک دانشجو در مقطع کارشناسی واحد سیستان بلوچستان، یک دانشجو در مقطع کاردانی تربیت بدنی واحد مرکزی، یک دانشجو در مقطع دکتری واحد کرمانشاه و نهایتا یک دانشجوی کارشناسی فنی و مهندسی از واحد خراسان شمالی موفق به دریافت جایزه دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد شدند.

وی همچنین از تشکیل انجمن دانشجویان نمونه برای اولین بار خبر داد و گفت: اولین دوره آموزشی آموزشی گردشگری "ایده تا عمل" ویژه دانشجویان نمونه در آذرماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار