دانشور:

پزشکان باید «کودک آزاری» را گزارش داده و مانع تحویل کودک به خانواده شوند

عضو شورای شهر تهران در انتقاد از وضعیت کودک آزاری گفت: پزشکان باید بتوانند کودک آزاری را گزارش داده و مانع تحویل کودک به خانواده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه دانشور در اینستاگرام خود نوشت: «امروز در نشست تخصصی " فرآيند مديريت موارد مشكوك به سوء رفتار با كودكان ( كودك آزاری ) در مراكز درمانی" كه در محل مركز طبی كودكان برگزار شد، شركت كردم، جلسه با حضور رئيس بيمارستان و كادر درمان بيمارستان و نمايندگانی از سازمانهای مردم نهاد و تعدادی از مسئولين مربوطه تشكيل شد.

پزشكان و جراحان محدوديت ها و خلاهای موجود را در مديريت اين موارد شمردند و دنبال راهكار برای خروج از اين وضعيت بودند، برای كمك به ارائه راهكار، تجربه خود را راجع به نوزادان معتاد و اينكه چطور وزارت بهداشت بر اساس آمارهای دقيق كه ارائه شد ابلاغيه ای به كل بيمارستانهای كشور صادر نمود كه در حد زيادی پديده انتقال اعتياد به كودكان از مادران معتاد و سوء رفتار با نوزادان را كاهش داده و در حال كنترل اين پديده است .

پيشنهاد دادم موضوع را در وزارت بهداشت در سطح تصميم سازی و سياستگذاری مطرح نموده كه منجر به صدور ابلاغيه ای كشوری شود كه طی آن پزشك به محض شك به مورد كودك آزاری با اختيار قانونی بتواند كودك را درمان نموده و مانع تحويل كودك به والدين كودك آزار شود و بحث صلاحيت سنجی والدين كودك را طرح نموده و سازمان متولی ( بهزيستی ) موضوع را پيگيری نمايد.

موضوع را بزودی با كمك دلسوزان اين عرصه در وزارت بهداشت و درمان مطرح و پيگيری مي نمايم و تا حصول نتيجه موضوع را رها نخواهم كرد و همانند مداخله در وضعيت نوزادان معتاد ان شاالله اين موضوع را هم به نتيجه خواهم رساند، جا دارد از همراهی وزير محترم بهداشت و درمان و دكتر ايازی معاون اجتماعی ايشان به جهت ترتيب اثر دادن به دغدغه های فعالين اين حوزه صميمانه تشكر نمايم.

گفتنی است، بعد از صدور ابلاغيه مداخله بيمارستان در وضعيت نوزادان معتاد، عملكرد بيمارستانها را با دقت رصد می نمايم و می بينم كه هر روز بهتر و مسئولانه تر در اين حوزه عمل مي كنند و اميدوارم هر چه سريعتر به روزی برسيم كه نوزاد معتاد متولد نشود و همچنين هيچ كودكی، آزار را تجربه نكند.»

پزشکان باید «کودک آزاری» را گزارش داده و مانع تحویل کودک به خانواده شوند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار