قالیباف:

کار کردن کودکان در زمان کودکی ما جزيی از فرايند آموزش بود/ کارکردن کودکان مانع آموزش آنهاست

شهردار تهران گفت: در زمان كودكی ما، كار كردن بچه‌ها، نه تنها يك كمك اقتصادی به خانواده كه جزيی از فرايند آموزش و كسب تجربه فرد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در اینستاگرام خود نوشت: «در چند روز گذشته 2بار بین جمعی از كودكان بودم، بار اول در موسسه خیریه ایلیا كه مدرسه‌ای در منطقه شهر ری برای كودكان كار دارد و بار دوم در جشنی که سازمان خدمات شهرداری برای کودکان کار برگزار کرده بود.

حضور در جمع اين بچه‌ها، مثل هميشه، روحيه‌بخش و نشاط‌ آفرين است و انگيزه‌ها را برای ارائه خدمت بيشتر و منسجم‌تر به آنها تقويت مي‌كند.

در زمان كودكی ما، كار كردن بچه‌ها، نه تنها يك كمك اقتصادی به خانواده، كه جزيی از فرايند آموزش و كسب تجربه فرد بود و تعداد زيادی از بچه‌های نسل من با اين نوع از كار در ايام كودكی و مدرسه عجين بوده‌اند، كار ما، شايد آسيب‌هايی داشت، اما قوام‌دهنده جوهره شخصيت و تضمين‌كننده تلاش برای زندگی شرافتمندانه نيز بود؛ كاری كه از همان ايام تا امروز با آن عجين هستيم.

متاسفانه امروز، كار كودكان در جاهايی، به دليل مشكلات اقتصادی خانواده يا ناهنجاری های رفتاری والدين، به بيگاری و آسيبی جدی تبديل شده و مانع بزرگی بر سر آموزش و رشد شخصيتی آنها شده است.

برای سلامتی و سربلندی همه اين عزيزان دعا مي كنم و مژده مي‌دهم كه به فضل الهی در شرف آغاز طرحی هستيم كه كيفيت زندگی و آموزش اين كودكان را در تهران به نحو قابل قبولی متحول می كند.

توضيح: یکی از عکس‌های بالا برای دوران كودكی من و در سنين ابتدای مدرسه است.»

کار کردن کودکان در زمان کودکی ما جزيی از فرايند آموزش بود/ کارکردن کودکان مانع آموزش آنهاست

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار