یاسوج؛

افزایش 5 درصدی میزان تصادفات منجر به فوت در استان

فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادف های منجر به فوت در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان پنج درصد افزایش یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سرهنگ منوچهر سیاهپور گفت: 881 فقره تصادف در 6 ماه نخست سال جاری در جاده های ارتباطی برون شهری این استان رخ داده است.

وی بیان کرد: حدود 165 مورد از این تعداد تصادف با 110 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ماه شهریور رخ داده است.

سیاهپور مهم ترین عامل وقوع حوادث رانندگی در این استان را نیز سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ اعلام کرد و ادامه داد: 30 درصد تصادفات جاده ای بین ساعت 16 تا 22 شب رخ داده است.

وی اظهار داشت: 35 درصد آمار تصادف های رانندگی مربوط به سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل وسایل نقلیه بوده است.

فرمانده پلیس راه اظهار داشت: 30 درصد تصادفات نیز به دلیل تجاوز و انحراف به چپ و 21 درصد نیز به دلیل توجه ناکافی راننده به جلو رخ بوده است.

سیاهپور بابیان اینکه خودروهای سواری عامل 69 درصد از تصادفات در این مدت بوده است، افزود: وانت ها عامل 13 درصد و موتورسیکلت ها نیز عامل 9 درصد از تصادفات بودند.

وی اضافه کرد: خودروهای عمومی چهار درصد و عابران پیاده نیز حدود 2 درصد در وقوع تصادفات رانندگی نقش داشتند.

به گفته سیاهپور 30 درصد تصادفات در حوزه گچساران،23 درصد در حوزه شهرستان بویراحمد و 17 درصد نیز مربوط به شهرستان کهگیلویه بوده است.

وی تأکید کرد: محور یاسوج- اصفهان حادثه خیزترین محور استان در این مدت بوده که درمجموع 17 درصد از حوادث رانندگی استان در این محور اتفاق می افتد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.